یورو 2016 با طعم واقعیت مجازی

کمتر از یک ماه دیگر به آغاز مسابقات فوتبال یورو 2016 باقی مانده است و هواداران فوتبال برای این رخداد بزرگ لحظه شماری می کنند. با این وجود باید گفت که این مسابقات قرار است تا با تمامی رقابت هایی که پیش از این شاهد آن بوده اید متفاوت باشد زیرا یوفا به دنبال ثبت وقایع این مسابقات به صورت 360 درجه است.

سازمان یوفا که کنترل فوتبال در قاره اروپا را بر عهده دارد، در مسابقات پیش رو در کشور فرانسه از دوربین های تصویر برداری 360 درجه استفاده خواهد کرد تا بتواند محتوایی از جنس واقعیت مجازی را برای این رقابت ها تهیه کند

سازمان یوفا که کنترل فوتبال در قاره اروپا را بر عهده دارد، در مسابقات پیش رو در کشور فرانسه از دوربین های تصویر برداری 360 درجه استفاده خواهد کرد تا بتواند محتوایی از جنس واقعیت مجازی را برای این رقابت ها تهیه کند. البته خبیر از پخش زنده این رقابت ها بر روی پلتفرم های واقعیت مجازی نیست و برای این موضوع باید چند سال دیگر منتظر ماند.

مبحث اصلی این است که هنوز مشخص نیست که این محتوا برای چه کاری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. برای نمونه باید گفت که برخی از افراد معتقدند که این تصاویر در کانال یوتیوب این مرکز به مخاطبان ارائه خواهد شد ولی هنوز یوفا درباره این پیش بینی ها عکس العملی از خود نشان نداده است.

این تصاویر با کمک دوربین تصویر برداری سه بعدی اوزو (ozo) که محصولی از شرکت نوکیا است برداشت می شوند و برای نخستین بار است که یک رقابت بزرگ فوتبالی با فناوری های روز جهان پوشش داده می شود. شایان ذکر است که رقابت های فوتبال در مقابل فناوری به شدت مقاومت می کنند و برای نمونه فناوری عبور توپ از خط دروازه ها چندی پیش در برخی از کشورها مانند انگلستان به معرض اجرا گذاشته شده است.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا