تاثیر شگفت انگیز سینما بر روی ساختار شیمیایی بدن

همه ما محیط های سینما را تجربه کرده ایم و بر اساس بویایی عادی ما باید گفت که غالب ترین بوی موجود در سالن های سینما، بوی ذرت بو داده شده ای است که بسیاری از افراد در طول فیلم به خوردن آن می پردازند. با این حال از نظر علمی فضای سینما کاملا با مواد شیمیایی منحصر به فردی پوشانیده شده است که توسط انسان ها تولید شده اند.

نتایج نشان داده که در صحنه هایی که ترسناک یا هیجان انگیز هستند، انسان ها مواد شیمایی بیشتری را در بازدم خود خواهند داشت

به تازگی دانشمندانی از دانشکده جانز گوتنبرگ در دانشگاه شهر ماینتز در آلمان با همکاری با انستیتوی مکس پلنت به بررسی وضعیت فعل و انفعالات شیمیایی بدن انسان در طول مدت زمان مشاهده فیلم ها دست زده و در این زمینه به نتایج جالبی دست پیدا کرده اند.

بر اساس یافته های آنها، انسان ها بسته به نوع فیلمی که می بینند، مواد شیمایی مختلفی را بازدم می کنند. برای انجام این کار، حسگرهایی پیشرفته در سیستم های تهویه هوای تعداد 108 سینما نصب شده بودند که هر سی ثانیه یک بار، نمونه هایی از مواد شیمیایی موجود در محیط را برداشت می کردند.

به این ترتیب این دانشمندان توانستند تا 16 فیلم مختلف و مشاهده آنها توسط نزدیک به 95 هزار نفر را  به صورت مستقیم ارزیابی کنند. این فیلم ها شامل محصولاتی از ژانرهای مختلف بود و آثار مشهوری مانند هابیت، هانگر گیمز، زندگی مخفی والتر میتی و کری نیز در لیست فیلم های بررسی شده قرار داشتند.

نتایج نشان داده که در صحنه هایی که ترسناک یا هیجان انگیز هستند، انسان ها مواد شیمایی بیشتری را در بازدم خود خواهند داشت و البته هنوز دلیل قطعی این موضوع مشخص نشده است.

 

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا