تبلیغات پزشکی بدون مجوز نظام پزشکی خلاف قانون است

استادیار گروه فيزيوتراپي دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي ضمن انتقاد شدید از عملکرد رسانه ملی در مقابل رواج سلامت در جامعه، گفت: صدا و سیما جهت کسب درآمد،از برخی پزشکان پول می‌گیرد و آنها را دعوت می‌کند. این درحالیست که هرنوع تبلیغ پزشکی بدون مجوز نظام پزشکی خلاف قانون است.

دکتر زهرا مصلی نژاد در این باره به خبرنگار سیناپرس عنوان کرد: متاسفانه صدا و سیما برای اطلاع رسانی در حوزه سلامت از پزشکان پول میخواهد .حتی شبکه ای مانند شبکه سلامت که وظیفه آن رواج سلامت ، مسائل درمان وپزشکی است با پزشکان معامله می کند و به سراغ کسانی می‌روند که بابت حضورشان در استودیو پول پرداخت می‌کنند.

برخی از پزشکان دعوتی صدا و سیما مشکلاتی در نظام پزشکی دارند و رسانه ملی برای دعوت از پزشکان هیچ نظرخواهی از نظام پزشکی و انجمنهای علمی تخصصی نمی‌کند

وی افزود: صدا و سیما در یک برنامه خاص از برخی پزشکان پول می‌گیرد و آنها را دعوت می‌کند. این درحالی است که برخی از این پزشکان دعوتی صدا و سیما مشکلاتی در نظام پزشکی دارند و رسانه ملی برای دعوت از پزشکان هیچ نظرخواهی از نظام پزشکی و انجمنهای علمی تخصصی نمی‌کند.از همین برنامه به خود من زنگ زده و عنوان کردند که مبلغی پرداخت کن و هرچه خواستی بگو.

مصلی نژاد تصریح کرد: اگرچه بسیاری از پزشکان که از سوی صدا و سیما دعوت می شوند پزشکانی حاذق هستند و خیلی علمی و به روز صحبت می کنند، اما اینکه پزشکی پول بدهد و در صدا و سیما حاضر شود کار نادرستی است  و خارج از شان پزشکی است.

وی همچنین درباره مشکلات درمان و حوزه سلامت  تصریح کرد:مشکل مردم ما در درمان های اولیه  و همچنین هزینه های درمانی است .درحالی که بیمه ها که وظیفه کمک دارند نیز در مقابل وظایف شان بی مسئولیتی نشان می‌دهند.

  این استاد دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي با اشاره به سیستم سلامت و بسته های پیشنهادی از وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: متاسفانه نظام سلامت ما بیشتر به جنبه های درمان نگاه کرده و حتی در بسته های سلامتی که طراحی کرده به بحث پیشگیری نگاهی نداشته است.درحالی که پیشگیری از درمان اهمیت بیشتری دارد.هرچند که گفته شده است برنامه پیشگیری از بیماریها در بسته های بعدی سلامت قرار خواهد گرفت اما به نظر اولویت این موضوع بیشتر بوده است و باید توجه بیشتری به آن می‌شد.

گفتنی است،خبرنگار سیناپرس در تماس با شبکه سلامت و پرس وجو در خصوص نحوه دعوت پزشکان به برنامه های این شبکه موفق به دریافت پاسخ مناسبی از سوی دست اندرکاران نشد.

 

گزارش: فرگل غفاری

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا