مجله ایرانی، حائز رتبه اول مجلات علمی دندانپزشکی منطقه

دکتر سعید عسگری اعلام کرد: نتایج رتبه بندی کشورها در سایت سایماگو نشان می‌دهد که ایران در میان 229 کشور دنیا در سال ۲۰۱۴ میلادی، با تولید 39 هزار و 573 مقاله توانسته است که مقام شانزدهم در تولید علم را به خود اختصاص دهد. کشورهای آمریکا، چین و انگلستان به ترتیب سه کشور برتر در حوزه تولید علم در جهان هستند.

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت افزود: نتایج این رتبه بندی‌ نشان می‌دهد که تعداد مقالات منتشره در سه رشته پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی در سال 2014 به ترتیب معادل 8989، 1948 و 281 عدد بوده است، اما رتبه کشور در این سه گروه در مقام های 19، 13 و 14 جهان تعیین شده است.

عسگری در ادامه افزود: اگرچه قدر مطلق تعداد مقالات منتشر شده در رشته دندانپزشکی کمتر از رشته پزشکی است، اما کشورهای پیشرفته ای نظیر هلند، استرالیا، فرانسه و سوئد در رشته دندانپزشکی پس از ایران رتبه بندی شده اند.

وی افزود: از سوی دیگر در سال 2014 میلادی ملاحظه می شود که در رتبه بندی مجلات علمی در منطقه خاورمیانه در سه رشته پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی، بهترین مجلات علمی کشور در این سه رشته به ترتیب در مقام بیست و سوم، سوم و اول منطقه قرار گرفته‌اند و کسب رتبه اول منطقه توسط مجله "Iranian Endodontic Journal " برای رشته دندانپزشکی مایه مباهات است.

دبیر شورای سلامت دهان وزارت بهداشت ادامه داد: آمار رسمی منتشره توسط پایگاه‌های علم سنجی در مورد موقعیت رشته دندانپزشکی کشور در قیاس با سایر کشورهای دنیا و منطقه، حکایت از این واقعیت مهم دارد که مسیر کسب مرجعیت علمی برای این رشته در قیاس با رشته پزشکی سهل‌الوصول‌تر بوده و لازم است تا با استفاده از این فرصت مناسب، اقدامات حمایتی مناسب‌تری از رشته دندانپزشکی صورت پذیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا