توییتر دسترسی سازمان های امنیتی به اطلاعات کاربران را قطع کرد

توییتر دسترسی سازمان Dataminr به اطلاعات کاربران را قطع کرد. شرکت Dataminr اطلاعات کاربران در شبکه‌ی اجتماعی توییتر را جمع‌آوری می‌کرد و متوجه می‌شد که کاربران چه خبرهایی را بیشتر دنبال می‌کنند و آن‌ها را در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی کشور آمریکا قرار می‌داد.

با توجه به اطلاعات قرار گرفته در سایت The Wall Street Journal، سایت توییتر هنوز این خبر را تایید نکرده است؛ اما بد نیست بدانید که Dataminr نزدیک به 10 دقیقه قبل از سازمان‌های امنیتی آمریکا و رسانه‌های مختلف متوجه حمله‌ی تروریستی بروکسل در تاریخ 20 اسفند ماه شد.

تا قبل از اینکه توییتر دسترسی Dataminr به اطلاعات‌اش را مسدود کند، سازمان‌های مختلف به مدت دو سال از اطلاعات این شرکت استفاده می‌کردند. توییتر از اینکه اطلاعات کاربرانش در اختیار سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا قرار می‌گیرد، نگران بود. این شرکت درحالی که به مسدود کردن دسترسی Dataminr اشاره نکرد، در بیانیه‌ای گفته:” اطلاعات کاربران در توییتر تا اندازه‌ی بسیار زیادی عمومی است و دولت می‌تواند بدون هیچ مشکلی آن‌ها را بررسی کند.”

سایت WSJ گفته که توییتر سیاست‌های خودش در قبال دسترسی شرکت‌های مختلف به اطلاعات کاربران را تغییر داده تا اطلاعات به سازمان‌های اطلاعاتی فروخته نشوند.

سازمان Dataminr تنها شرکتی بود که می‌توانست در لحظه اطلاعات کاربران شبکه‌ی اجتماعی توییتر را مشاهده کند و به همین دلیل می‌توانست آن‌ها را به سرعت به سازمان‌های اطلاعاتی بفروشد. البته سازمان Dataminr تنها چند دقیقه بعد از حملات تروریستی پاریس هم توانسته بود سازمان‌های امنیتی را از این اتفاق با خبر کند.

اینکه توییتر دسترسی Dataminr را به اطلاعات کاربران قطع کرده می‌تواند تحت تاثیر از دادگاه اپل و FBI باشد که در آن اپل در برابر دادن اطلاعات کاربران به سازمان‌های اطلاعاتی مقاومت کرد و دست به چنین کاری نزد.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا