فروش بخشی از سهام برای تأمین هزینه انجام فاز سوم آزمون بالینی

کالا فارماکیوتیکالز (Kala Pharmaceuticals,) یکی از شرکت‌های دارویی است که به تولید نانومحصولات اوفتالمیک می‌پردازد. این شرکت صاحب فناوری ذرات نفوذ کننده به مخاط است. کالا اعلام کرد که با فروش سهام خود 68 میلیون دلار بودجه فراهم کرده است. شرکت‌های متعددی اقدام به خرید سهام این شرکت کرده‌اند.
مارک لوویسکی از مدیران کالا می‌گوید: «این بودجه منابع لازم ما را برای گذر از فاز سوم آزمایش بالینی نانوداروی KPI-121 تأمین خواهد کرد. فرمولاسیون نانوذرات دارویی اتابونات لوتپرادنول می‌تواند برای جراحی آب مروارید و بیماری خشکی چشم مورد استفاده قرار گیرد. این دارو نتایج موفقیت‌آمیزی به دنبال داشته است. ما از این که سرمایه‌گذارهای مختلفی اقدام به تأمین این بودجه کرده‌اند بسیار خوشحال هستیم. این روند می‌تواند نانودارویی را به بازار برساند که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را درمان کند.»
شرکت کالا در راستای این سرمایه‌گذاری دو کرسی جدید به بخش مدیران این شرکت اضافه کرده و دو نفر از مدیران شرکت‌های ویوو کپیتال را برای آن در نظر گرفته است.
جرج گرونبرگ می‌گوید: « کالا به سرعت در حال تبدیل فناوری افتالمیک به یک محصول تجاری است. این فناوری می‌تواند نیازهای جدی بازار را پاسخ دهد.»
KPi121 یک فرمولاسیون نانوذره‌ای است که از فناوری MPP برای افزایش نفوذ در بافت چشم برخوردار است. از این دارو در آزمون‌های بالینی مختلف استفاده شده است. در این آزمون‌ها فرمولاسیون یک تا 0.25 درصد از این نانوذرات برای درمان به کار گرفته شده‌است. از این دارو برای التهاب چشم و درمان دردهای چشم استفاده شده و از فرمولاسیون 0.25 درصد نیز برای خشکی چشم استفاده شده‌است.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،شرکت کالا روی تولید نانوذرات دارویی برای درمان بیماری‌های چشم تمرکز دارد. این شرکت صاحب فناوری ذرات با قابلیت نفوذ در چشم است که می‌تواند اثربخشی دارو را بهبود دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا