داروي ايراني ام اس به زودي وارد بازار دارويي كشور مي‌شود

دكتر اميررضا عظيمي در آستانه برپايي بيست و سومين كنگره نورولوژي و الكتروفيزيولوژي باليني ايران كه 21 تا 24 ارديبهشت در مركز همايش‌هاي صدا و سيما برگزار مي‌شود، افزود: داروهاي خوراكي ام اس موجود در بازار براي بيماران موانعي در زمينه نحوه مصرف و نيز عوارض گوارشي ايجاد مي‌كرد در حالي كه داروي جديد فاقد اين مشكلات است.

وي ادامه داد: از سوي ديگر داروهاي تزريقي ام اس نيز داراي عوارضي براي بيماران است كه اميدواريم اين دارو مشكلات اين بيماران را مرتفع سازد.
دبيربيست وسومين كنگره نورولوژي و الكتروفيزيولوژي باليني ايران، با توجه به اينكه اخيرا سونوگرافي به عنوان يك ابزار تشخيصي در زمينه بيماري‌هاي عصبي- عضلاني در دنيا مطرح شده است، يادآورشد: در اين كنگره قرار است، يك پزشك ايراني از دانشگاه هاروارد براي اولين بار در مورد روش‌هاي تشخيصي بيماري‌هاي اعصاب به كمك سونوگرافي دستاوردهايي را به متخصصان ارائه كند.
وي گفت: در اين كنگره همچنين در زمينه جديدترين درمان‌هاي صرع و تشنج، بيماري‌هاي عصبي- عضلاني، سردرد، اختلالات حركتي از قبيل پاركينسون و اختلالات حافظه به خصوص آلزايمر مطالبي ارايه مي شود.
دكترعظيمي از برپايي كارگاه‌هاي تخصصي همزمان با برپايي اين كنگره خبر داد و افزود: برخي درمان‌ها مانند داروهاي تزريقي به بيماران دچار اختلالات حركتي و همچنين درمان‌هاي جديد سردرد و روش‌هاي تشخيصي جديد در بيماري‌هاي عصبي- عضلاني در آن ها نيز به متخصصان ارائه خواهد شد.
بيست و سومين كنگره نورولوژي و الكتروفيزيولوژي باليني ايران از سوي انجمن متخصصان مغز و اعصاب ايران و با حضور جمعي از ميهمانان خارجي 21 تا 24 ارديبهشت در مركز همايش‌هاي بين المللي صدا و سيما برگزار مي‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا