حمایت از طرح‌های برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی

 رضا قربانی سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) با اشاره به برنامه ویژه صحا جهت حمایت از جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها گفت: پیرو مذاکرات و توافقات به عمل آمده با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی خوارزمی، صحا آمادگی خود را جهت حمایت از طرح‌های برگزیده جشنواره اعلام کرد.

وی افزود: خرید، انتقال، جذب و توسعه فناوری‌های پیشرفته، آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت، خدمات مهندسی و طراحی، طرح‌های تولیدی و خدماتی نیمه ساخت، صنعتی و انبوه، مطالعات و تحقیقات اعم از بنیادی، کاربردی و توسعه‌ای، شرکت در مناقصات، همایش‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، ایجاد زمینه‌های لازم جهت اطلاع رسانی، تدوین، انباشت و اشاعه دانش فنی، گسترش همکاری‌های فنی و اقتصادی بین‌المللی و ارتقاء صادرات و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی از جمله زمینه های حمایتی صحا به شمار می‌رود.

قربانی درباره چگونگی حمایت صحا از طرح‌های برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی تصریح کرد: چنانچه طرح‌های پذیرش شده در حوزه الکترونیک و زمینه‌های حمایتی صندوق باشند، به شرط توجیه فنی و اقتصادی می توانند از تسهیلات مالی تا سقف ۳۰ میلیارد ریالی با نرخ سود ترجیحی بین ۶ تا ۱۸ درصد بهره مند شوند.

سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی صحا خاطرنشان کرد: همچنین مجریان این طرح‌ها چنانچه در اجرای قرارداد با سایر نهادها و خریداران طرح‌هایشان نیازمند ضمانت‌نامه باشند می‌توانند از خدمات صدور ضمانت‌نامه صحا استفاده کنند.

به گفته قربانی بر اساس آیین نامه تضمین برای معاملات دولتی، ضمانت‌های صادره توسط صحا معادل ضمانت‌نامه‌های بانکی و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی معتبر است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا