کشف طولانی ترین حشره دنیا

دانشمندان چینی این حشره را که گونه ای تازه شناخته شده از حشرات چسبنده بر سطح محسوب می شود در استان گوانژی ژانگ این کشور پهناور کشف کرده اند. اگرچه این کشف به سال ۲۰۱۴ بازمی گردد اما حالا و برای نخستین بار رسانه ای شده است.

این حشره که Phryganistria نام دارد ۶۲.۴ سانتیمتر طول دارد و با کشفی که به بدین ترتیب صورت گرفته رکورد طولانی ترین حشره دنیا را که پیشتر به حشره مشابه دیگری تعلق داشت شکسته است. آن حشره که در سال ۲۰۰۸ شناسایی شده بود تقریبا ۶ سانتیمتر از Phryganistria کوتاهتر است.

ژائو لی که این حشره جدید را کشف کرده صحبتهای عجیبی درباره نوعی حشره غول پیکر از زبان مردم محلی گوانژی ژانگ چین شنیده بود و به همین خاطر بر آن شد تا این حشره را به طور دقیق شناسایی کند.

او برای کشف این حشره تا ارتفاعات ۱۲۰۰ متری هم صعود کرد. لی از نحوه هیجان انگیز کشف این حشره اینگونه می گوید: درحالی که مشغول جمع آوری حشرات در ارتفاعات بودم ناگهان با سایه تاریکی در دوردست مواجه شدم که در ظاهر بخشی از یک درخت به حساب می آمد. اما وقتی به آن نزدیک شدم از تعجب متحیر شدم زیرا با حشره ای روبرو شده بودم که پاهایش به بلندی بدنش بود.

به گزارش مهر، این محقق حشره مورد نظر را به موزه ای که در آن کار می کند منتقل کرد و در کمال حیرت متوجه شش تخم آن شد که کوچکترین آنها ۲۶ سانتیمتر درازا داشتند!