همکاری گوگل و فیات جهت تولید انبوه خودرهای بدون راننده

خودروهای بدون راننده ، نسلی جدید از خودروهای هوشمند هستند که بدون نیاز به راننده توانائی کنترل خودرو را داشته و می تواند در مواقع لازم تصمیم گیری منطقی انجام دهند. کارشناسان پیش بینی می کنند خودروهای هوشمند طی سال های آینده به صورت گسترده ای در سراسر جهان  مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین خودروهای فعلی شوند .

شرکت فیات متعهد شده است که تا پایان سال جاری میلادی دست کم یک صد نمونه اولیه از این خودروها را ساخته و جهت آزمایش در اختیار شرکت گوگل قرار دهد. پیش از این نمونه ای از این خودروهای بدون راننده با نام پاسیفیکا مینی ون کرایسلر در نمایشگاه دیترویت؛ رونمائی شده بود.

سرجیو مارچیونه از مدیران ارشد کمپانی خودرو سازی فیات کرایسلر اعلام کرد که خودروهای بدون راننده طی پنج سال آینده به طور انبوه تولید و روانه جاده های سراسر جهان خواهند شد. وی با اظهار خوشبینی نسبت به آینده این گونه از خودروها ، خبر از همکاری و مذاکرات بین این شرکت و کمپانی گوگل داده و افزود: ما در حال عقد قراردادی با گوگل جهت تولید مشترک خودروهای بدون راننده هستیم و این مذاکرات در مرحله نهائی قرار دارد.

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این رابطه ؛ جان کرافیگ مدیر پروژه خودروهای بدون راننده گوگل نیز خبر از قریب الوقوع بودن همکاری مشترک بین این دو شرکت فعال در حوزه فناوری های کامپیوتری و خودرو سازی داده و نسبت به تولید انبوه این نوع خودروها اظهار امیدواری کرده است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت فیات متعهد شده است که تا پایان سال جاری میلادی دست کم یک صد نمونه اولیه از این خودروها را ساخته و جهت آزمایش در اختیار شرکت گوگل قرار دهد. پیش از این نمونه ای از این خودروهای بدون راننده با نام پاسیفیکا مینی ون کرایسلر در نمایشگاه دیترویت؛ رونمائی شده بود. بسیاری از فعالان این حوزه ، آینده این صنعت را روشن پیش بینی می کنند  و به همین جهت  در حال حاضر شرکت ها و کمپانی های متعددی در سراسر جهان در حال بررسی و مطالعه جهت تولید انبوه این نوع خودروها بوده و بسیاری از مناطق جهان نیز در حال تغییر زیر ساخت های شهری خود جهت استفاده بیشتر از این تکنولوژی هستند .

منبع : ansa

ترجمه : احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا