دستگاهی برای کاهش تصادفات جاده ای

اگر سر شما حرکات غیر عادی مانند حرکت به سمت چپ و راست داشته باشد و یا احساس خواب آلودگی کنید، این دستگاه می تواند با اجرا کردن فایل صوتی از تلفن همراه از خواب رفتگی احتمالی شما جلوگیری کند یا اگر این احساس خواب آلودگی بسیار شدید باشد، این دستگاه قابلیت این را دارد که به خانواده و دوستان پیامک زده یا به وسیله صفحات اجتماعی آنها را با خبر سازد.

دستگاه U-Wake در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا رونمایی شده است .

این دستگاه کاملا به پیشانی می چسبد و به وسیله نرم افزار مخصوص خود به تلفن های هوشمند متصل می شود و درجه خستگی افراد را از 0 تا 100 نمایش می دهد که 100 به معنای بالاترین درجه خستگی است.

عملکرد این دستگاه به این صورت است که با کاهش فعالیت مغزی ، تلفن همراه برای بازگرداندن توجه فرد، می لرزد و یا به کسانی که قبلا تعیین کرده است، اخطاری را صادر می کند.

سازندگان به دنبال رفع مشکلات طراحی ظاهری این دستگاه هستند تا استفاده کنندگان هیچ گونه ناراحتی هنگام بر سر گذاشتن آن نداشته باشند.

در وهله اول U-Wake برای کمک و جلوگیری از تصادفات رانندگان ماشین های سنگین و برای کسانی که در مسیر های طولانی رانندگی می کنند، ارائه شده است و پس از موفقیت طرح، احتمال استفاده آن برای دانش آموزان و در محیط های با شرایط رانندگی دشوار نیز وجود دارد.

U-Wake یک ایده بسیار جالب است که می تواند زندگی افراد را نجات دهد و همچنین دستگاهی است که با خواندن فعالیت های مغزی، از خواب آلودگی که علت تصادف های خطرناک است، جلوگیری می کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا