بودجه آموزش عالی سال آینده 24 درصد آفزایش می یابد

 محمد فرهادی روز سه شنبه در حاشیه نخستین همایش بین المللی نانوی آسیا و اقیانوسیه به میزبانی کیش در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درمورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه فناوری نانو اظهار داشت: آنچه که به ما برمی گردد تقویت دوره های آموزش های عالی در این عرصه ها، توسعه پژوهش، جذب دانشجو در حوزه تحصیلات تکمیلی، ارتباط بین تحقیق و تولید در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد و همچنین سرمایه گذاری در این زمینه است که به صورت جدی به آن توجه خواهیم کرد.

وی برارتباط بین دانشگاه و صنعت در این عرصه تاکید کرد و گفت: برای توسعه این صنعت نیازمند همکاری میان نهادها، سازمان های دولتی وغیر دولتی که عهده دار مدیریت تکنولوژی ، صنعت ، اقتصاد و حتی فرهنگ هستیم .وزیر علوم درمورد بودجه اختصاصی به آموزش عالی برای سال آینده نیز اظهار داشت : بطور متوسط با افزایش 24 درصدی بودجه در تمامی بخش ها در سال آینده روبرو هستیم ، این افزایش به ویژه درمراکز تحقیقاتی و پژوهشی محسوس تر است .

دبیر ستاد نانو نیز در مورد افزایش بودجه بخش نانو به خبرنگار ایرنا گفت : با افزایش 20 درصدی بودجه جاری در سال آینده روبرو هستیم و تمرکز ما در حوزه آموزش و به ویژه رسوخ نانو در حوزه صنعت هزینه خواهد شد .
سعید سرکار با بیان اینکه در هشت صنعت مختلف همچون دارو ، نساجی ، نفت ، کشاورزی سرمایه گذاری کردیم از وضعیت کشور در حوزه نانو تکنولوژی ابراز رضایت کرد . وی با بیان اینکه مقام هفتم این عرصه را در آسیا داریم گفت : امیدواریم در طول فعالیت خود در سه سال آینده جزو پنج کشور مطرح آسیا باشیم .

نخستین همایش نانوی آسیا اقیانوسیه که از روز دوشنبه آغاز بکار کرده با برگزاری 12 کارگاه آموزشی و نشست های تخصصی تا 20 اسفند ماه در مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس ادامه دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا