دانشگاه امیرکبیر به فدراسیون رباتیک کره جنوبی پیوست

 محمدرضا رازفر، مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر با فدراسیون رباتیک کره جنوبی (FIRA) تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد که طبق این تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی امیرکبیر اجراکننده اهداف و برنامه‌های این فدارسیون در ایران است.

وی با بیان اینکه فدارسیون رباتیک کره جنوبی (FIRA) فعالیت خود را در سال ۱۹۹۶ آغاز کرده است، افزود: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه برگزاری اهداف و برنامه‌های فدارسیون رباتیک کره جنوبی در ایران، تشویق دانش‌آموزان و دانشجویان به حوزه رباتیک و برگزاری مسابقات رباتیک است.مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر گزارشی از دستاوردهای خود را به فدراسیون رباتیک کره جنوبی (FIRA) ارائه کرد؛ این فدراسیون بعد از مطالعه گزارشا‌های ارائه شده دانشگاه صنعتی امیرکبیر را به عنوان عضو این فدارسیون انتخاب کرد.

به گفته رازفر، کشورهای مختلفی از جهان، عضو فدراسیون رباتیک کره جنوبی (FIRA) هستند که این فدراسیون در نظر دارد دانش رباتیک را میان نسل جوان کشورهای مختلف گسترش دهد.وی اضافه کرد: این فدراسیون علاوه بر برگزاری مسابقات رباتیک جهانی اقدام به فعالیت‌های آموزشی و علمی نیز در حوزه رباتیک می‌کند.

مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به توانمندی این دانشگاه در حوزه رباتیک گفت: فعالیت‌های جدی این دانشگاه در حوزه رباتیک از سال ۸۴ آغاز شده و این فعالیت‌ها منجر به تاسیس پژوهشکده و گروه آموزشی رباتیک شده است.

رازفر خاطرنشان کرد: در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تیم‌های مختلفی در حوزه رباتیک فعالیت می‌کنند که این تیم‌ها در بسیاری از مسابقات بین‌المللی و داخلی رباتیک مقام کسب کرده‌اند. وی تاکید کرد: با توجه به گسترش و توجه ویژه دانشگاه صنعتی امیرکبیر به حوزه رباتیک درحال حاضر پایان‌نامه‌های دانشجویی در این حوزه در دانشگاه انجام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا