ممنوعیت تبلیغ سیگار الکترونیکی در اروپا

کالج سلطنتی بریتانیا هفته گذشته سیگارهای الکترونیکی را به نحوی آشکارا تایید کرده و از مصرف کنندگان سیگارهای معمولی درخواست کرد تا برای حفظ امنیت خود به سیگار های الکترونیکی روی بیاورند. در ابتدای امر به نظر می رسید که اعلام چنین بیانیه هایی می تواند برای تولید کنندگان سیگارهای الکترونیکی بسیار خوشحال کننده باشد و به کسب و کار آنها رونق بدهد ولی اوضاع به سرعت تغییر پیدا کرد.

دادگاه عدالت اتحادیه اروپا در همین راستا نیز قوانینی را وضع کرده است که به موجب آن سیگارهای الکترونیکی و سیگار های سنتی از لحاظ قانونی در یک رده قرار می گیرند.

با این حال دادگاه عدالت اتحادیه اروپا در همین راستا نیز قوانینی را وضع کرده است که به موجب آن سیگارهای الکترونیکی و سیگار های سنتی از لحاظ قانونی در یک رده قرار می گیرند. بسیاری از این قوانین برای اطمینان از کیفیت کالا وضع شده اند اما اصلی ترین قانونی که تولیدکنندگان را بسیار تحت تاثیر خود قرار داد ممنوعیت فعالیت های تبلیغاتی بوده است.

بخش مسئول امور راهنمایی محصولات توتون و تنباکو (Tobacco Products Directive) اتحادیه اروپا که سیگارهای الکترونیکی را تحت چنین قوانین سخت گیرانه ای قرار داده است، دو سال پیش تشکیل شده بود. با این حال این بخش توسط چندین فرد اصلی در صنعت تنباکو به چالش کشیده شده بود.

برای مثال برخی کمپانی ها از این اتحادیه درخواست کردند تا درباره ممنوعیت طعم دهنده های نعنایی و اعمال دیگر محدودیت ها تجدید نظر کند که هیچ کدام از این تلاش ها نتیجه ای در برنداشت. دادگاه عدالت نیز بدون در نظر گرفتن چالش های این چنینی قانون منع تبلیغات سیگارهای الکترونیکی را وضع کرده است که از 20 ماه می سال جاری میلادی اعمال خواهد شد.

علاوه بر این دادگاه یاد شده قوانین دیگری را نیز درباره امنیت تولیدات به تصویب رساند از جمله این که سیگارهای الکترونیکی و مایع الکترونیکی یدکی آنها باید برای کودکان غیرقابل دسترسی باشند و سیگارهای الکترونیکی باید نیکوتین را به حد محدود و ثابتی ارائه کنند. هم چنین زمانی که یک شرکت تصمیم می گیرد تا محصول جدید خود را روانه بازار کند باید کشورهای تحت اتحادیه اروپا را از 6 ماه قبل از عرضه، از این موضوع با خبر سازد.

منبع: Engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا