مبارزه با بيماري هاي مزمن با آنتی اکسیدان ها

زردچوبه و زنجبيل خاصيت ضد التهاب دارند كه نه تنها براي بيماري‌هاي مفصلي مثل آرتروز مفيدند بلكه در بهبود حال بيماران مبتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي،‌ قند و حتي سرطان موثرند.
بيماري‌هاي مزمن از اين دست مي‌توانند باعث ايجاد درد در بدن شوند. هم زنجبيل و هم زردچوبه ضد دردهاي طبيعي قوي هستند.

** زنجبيل
زنجبيل كه براي خاصيت ضد تهوع بودن و همچنين كمك به دستگاه گوارش بسيار معروف است، مي‌تواند به عنوان يك داروي طبيعي ضدالتهاب و ضد درد هم عمل كند و براي درمان سردردهاي ناشي از تنش و سينوس مؤثر است.
تحقيقات نشان داده است كه عصاره زنجبيل در كاهش دردهاي ناشي از ورم مفاصل (آرتروز) بسيار مؤثر است. هچنين از روغن و پماد زنجبيل مي‌شود براي كاهش درد استفاده كرد.
محققان مي‌گويند كه از عصاره زنجبيل مي‌شود در كاهش دردهاي بيماران سرطاني استفاده كرد. زنجبيل سلول‌هاي سرطاني را نابود مي‌كند، در حاليكه سلول‌هاي سالم بدن دست نخورده باقي مي‌مانند.

** زردچوبه
زردچوبه خاصيت ضد ورم و ضد درد قوي دارد. زردچوبه ريشه گياه كوركومين است كه به علت وجود سه ماده شيمايي در آن رنگ زرد دارد. كوركومين و زردچوبه در قوي‌تر كردن دستگاه ايمني بدن موثر است و از ريسك ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته كم مي‌كنند.
نتايج يك تحقيق كه در سال 2013 در ژاپن انجام شده، نشان مي‌دهد كه مصرف قرص‌ هاي گياه كوركومين به اندازه ورزش‌هاي سبك در پيشگيري از بيماري‌هاي قلبي و پير شدن قلب مؤثر است. زردچوبه همچنين خاصيت ضد سرطاني هم دارد.
اما خواص جادويي زردچوبه بيشتر از اينها است: محققان مي‌گويند كه مصرف زردچوبه ممكن است از ابتلا به بيماري حواس‌پرتي (ناشي از پيري) بكاهد و حتي با آن مبارزه كند. 
تحقيقي كه در سال 2014 انجام شد نشان مي‌دهد كه مصرف روزانه يك گرم زردچوبه باعث افزايش قدرت حافظه در افرادي مي‌شود كه در خطر ابتلا به بيماري‌هاي حواس‌پرتي و آلزايمر هستند.

** هويج
هويج بخوريد و بيشتر زنده بمانيد. اين سبزي ارزان و در دسترس سرشار از كاروتئيد است كه منبع غني براي ويتامين A به شمار مي‌رود. در كنار كمك به نيروي بينايي، هويج مي‌تواند در مبارزه با سرطان هم بسيار به كمك بيماران بيايد. همچنين تحقيقات نشان داده كه افرادي كه در رژيم غذايي‌شان ميزان بالايي از كاروتئيد دارند، عمر طولاني‌تري مي‌كنند.
به گزارش ايرنا ازساينس نيوز، ماده شيمايي طبيعي ديگري كه در هويج يافت مي‌شود فال كارينو نام دارد و باعث كاهش ريسك شكل‌گيري تومور در بدن مي‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا