اولين ايده بازار فناوري و تجهيزات ورزشي برگزار مي شود

 دبيرعلمي اولين ايده بازار فناوري و تجهيزات ورزشي امروز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به اينكه تا كنون ايده بازار هاي مختلفي در حوزه هاي ديگر برگزار شده است، گفت: در بحث فناوري هاي ورزشي تاكنون چنين رويدادي نداشتيم از اين رو پژوهشگاه تربيت بدني و علوم ورزشي با شناسايي اين احساس نياز، اولين ايده بازار فناوري را در حوزه علوم ورزشي برگزار مي كند.

دكتر محمد شريعت زاده هدف از برگزاري اين ايده بازار را شناسايي و حمايت از مخترعين و فناوران حوزه علوم ورزشي عنوان كرد و گفت: تجاري سازي ايده ها در حوزه علوم ورزشي با كمك سرمايه گذاران، اشتغال زايي، كارآفريني و جلوگيري از خروج ارز از اهداف برگزاري اين ايده بازار است.
وي خاطر نشان كرد: بخش عمده وسايل ورزشي از خارج و با قيمت زياد وارد مي شود درحاليكه مي توان بخشي از آنها را با كمك متخصصان داخلي با كيفيت خوب و با قيمت پايين ساخت.
دبيرعلمي اولين ايده بازار فناوري و تجهيزات ورزشي تاكيد كرد: شناسايي متخصصان داخلي و ساخت بخش بزرگي از تجهيزات ورزشي در داخل كشور باعث مي شود كه جلوي خروج ارز را بگيريم و در راستاي شعار اقتصاد مقاومتي گام برداريم.
شريعت زاده يادآوري كرد: فراخوان برگزاري اولين ايده بازار فناوري و تجهيزات ورزشي بهمن ماه سال گذشته مطرح شد و از آن زمان تا پايان فراخوان در روز هفتم ارديبهشت در مجموع حدود 155 ايده يا اختراع به دبيرخانه ايده بازار ارسال شده است.
وي ادامه داد: اين ايده ها در محورهاي مختلف از جمله بيومكانيك و مهندسي ورزش، نرم افزارهاي ورزشي، مهندسي پزشكي ، ابزارهاي تمريني و كمك تمريني ، شبيه سازهاي ورزشي و ابزارهاي مرتبط با رشد حركتي كودكان، نانو، مهندسي بافت و غيره هستند.
دبيرعلمي اولين ايده بازار فناوري و تجهيزات ورزشي با اشاره به اينكه اكنون ايده ها در مرحله داوري قرار دارند، گفت: هر ايده براي سه داور كه تركيبي از سرمايه گذارها، متخصصان علوم ورزشي و متخصصان مهندسي مكانيك هستند، فرستاده شده است.
شريعت زاده اعلام كرد كه نتيجه نهايي 21 و 22 ارديبهشت در دو بخش سخنراني و پوستر مشخص مي شود و روز چهارشنبه پنجم خرداد در اولين رويداد ايده باز فناوري و تجهيزات ورزشي كه از ساعت 14 تا 18 در محل تالار اجتماعات دانشگاه اميركبير برگزار مي شود در نهايت هشت ايده برتر به صورت سخنراني و حدود 30 تا 50 ايده در قالب پوستر معرفي مي شود.
وي در پايان خاطر نشان كرد كه اولين ايده باز فناوري و تجهيزات ورزشي با حمايت دانشگاه هاي شهيد بهشتي، خواجه نصير، مراكز رشد و پارك هاي علم و فناوري دانشگاه اميركبير، فرابورس ايران و وزارت ورزش و جوانان برگزار مي شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا