سیستم هوشمند امدادی برای موتورسیکلت ها

تصادفات جاده ای سالانه جان بسیاری از انسان ها را گرفته و یا این که آسیب های جسمی بسیاری را به آنها می رساند. با این وجود همیشه خود تصادف موجب این امر نخواهد شد و محل وقوع تصادف یاد شده نیز نقشی بزرگ را در میزان شانس راننده برای نجات یافتن ایفا می کند.

در این سیستم در صورتی که به بدنه موتورسیکلت ضربه ای وارد شده و یا زاویه قرار گیری آن نسبت به حالت عادی تفاوت داشته باشد، حسگرهای تعبیه شده بر روی موتور اقدام به تشخیص این پدیده کرده و به سرعت با نیروهای امدادی ارتباط برقرار می کنند.

بسیاری از تصادفات جاده ای که به آسیب دیدگی رانندگان منتهی می شوند، به علت دیر رسیدن نیروهای امدادی و به عبارتی دیر خبر دار شدن آنها به این نتیجه منتهی می شوند و مسلما چنین رخدادهایی در جاده های بین شهری و راه های خلوت، بیشتر به چشم خواهند خورد.

برای رفع این مشکل در زمینه خودروها، نزدیک به یک دهه است که سیستم هوشمند ارتباط خودکار با مراکز امدادی مورد استفاده قرار می گیرد ولی تا کنون این سیستم برای موتورسیکلت ها وجود نداشته است. سرانجام پس از مدت ها انتظار، شرکت بی ام و اقدام به طراحی این سیستم برای موتورسیکلت های خود کرده است.

در این سیستم در صورتی که به بدنه موتورسیکلت ضربه ای وارد شده و یا زاویه قرار گیری آن نسبت به حالت عادی تفاوت داشته باشد، حسگرهای تعبیه شده بر روی موتور اقدام به تشخیص این پدیده کرده و به سرعت با نیروهای امدادی ارتباط برقرار می کنند. در ادامه نیز موقعیت مکانی موتورسیکلت و اطلاعات ثبت شده از راننده برای مراکز امدادی ارسال می شود تا بتوان به موقع به کمک فرد حادثه دیده شتافت.

البته هنوز زمان عرضه این سیستم اعلام نشده است و احتمالا نخستین رونمایی از مدل فیزیکی این سیستم در نمایشگاه CES shg 2017 صورت خواهد پذیرفت.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا