طراحی هواپیمای بی‌نیاز از سوخت + تصاویر

محققان مرکز طراحی صنعتی بارسلونا طرح مفهومی از هواپیمای غول‌پیکری را ارائه کرده‌اند که قادر است انرژی مورد نیاز جهت پرواز را با انرژی خورشیدی و بادی تأمین کند.

 

به گزارش ایسنا،در طرح مفهومی هواپیمای غول‌پیکر AWWA-QG، پنل‌های خورشیدی و توربین‌های بادی برای تأمین انرژی مورد نیاز هواپیما در نظر گرفته شده است.

میزان دی‌اکسیدکربن منتشر شده توسط این هواپیمای سازگار با محیط زیست، بدلیل استفاده از انرژی خورشیدی و بادی صفر است.

هواپیما مجهز به شش موتور سوخت هیدروژن است که در کنار پنج موتور با تکنولوژی ابررسانا، انرژی لازم جهت برخاستن از باند و رسیدن به ارتفاع مناسب را فراهم می‌کنند. هنگامی که هواپیما به ارتفاع مورد نظر می‌رسد، موتور مرکزی با تغییر وضعیت توربین، به ژنراتور باد تبدیل شده و انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر موتورها را تامین می‌کند.

اگرچه انرژی الکتریکی تولیدی توسط توربین مرکزی برای حرکت آرام هواپیما و ثابت نگه‌داشتن سرعت کفایت می‌کند، اما برای افزایش ضریب ایمنی و تولید انرژی پاک، پنل‌های خورشیدی بر روی بال هواپیما در نظر گرفته شده‌اند.

پهنای بال هواپیما بیش از 95 متر است که بر روی آن پنل‌های خورشیدی نصب می‌شوند. انرژی مازاد تولید شده توسط ژنراتورها و پنل‌های خورشیدی برای مصارف اضطراری و در باطری‌های پرظرفیت ذخیره می‌شوند.

این هواپیمای سه طبقه در مجموع قادر به حمل 800 مسافر و خدمه است.

 

طرح مفهومی هواپیمای AWWA-QG

 

 

 

طرح مفهومی هواپیمای AWWA-QG

 

 

 

طرح مفهومی هواپیمای AWWA-QG

 

 

 

طرح مفهومی هواپیمای AWWA-QG
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا