آب آلوده پنجمین عامل مرگ‌ومیر زنان در دنیا

به گزارش ایسنا، متخصصان با بیان اینکه آب آلوده و فقدان بهداشت کافی موجب می‌شود تعداد قابل توجهی از زنان جان خود را از دست بدهند، می‌گویند: این دو عامل نسبت به بیماری‌هایی همچون ایدز،‌ دیابت یا سرطان پستان قربانی بیشتری می‌گیرد.

اطلاعات بدست آمده از موسسه تحقیقات متریک سلامت در سیاتل آمریکا حاکی از آن است که نزدیک به 800 هزار زن در سال به دلیل عدم دسترسی به سرویس بهداشتی مطمئن و آب سالم جان خود را از دست می‌دهند.

«باربارا فراست» از موسسه «واتراید» گفت: این شرایط برای زنان و دختران غیرقابل قبول است و بر سلامت، تحصیلات و شان آنان تاثیر سوء دارد و در بسیاری از موارد به مرگ و میر زودهنگام منجر می‌شود.

در بررسی موسسه «واتراید» آمده‌ است: بیش از یک میلیارد زن یا از میان هر سه زن یک نفر در جهان به سرویس بهداشتی شخصی، بهداشتی و مطمئن دسترسی ندارد در حالی که 370 میلیون نیز به آب سالم دسترسی ندارند.

به گزارش ایسنا خبرگزاری رویترز، آب آلوده و غیرسالم و کمبود بهداشت، ریشه مشکلاتی از قبیل مرگ و میر مادران و کودکان و خشونت جنسی است. بسیاری از زنان در کشورهای در حال پیشرفت در خانه وضع حمل کرده و به آب سالم دسترسی ندارند و به همین دلیل خود و فرزندشان در معرض عفونت قرار می‌گیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا