روزانه حدود 100 فیل آفریقایی کشته می‌شوند

یک قرن پیش 10 میلیون رأس فیل در آفریقا وجود داشت اما بر اساس آمار سال 2015 در حال حاضر تنها 450 تا 700 هزار رأس از این حیوان در جنگل‌های آفریقا و بین 35 تا 40 هزار رأس دیگر در جنگل‌های آسیا زندگی می‌کنند. حامیان محیط زیست هراس دارند که در 10 سال آینده نسل این حیوان کلا نابود شود.

به گزارش ایسنا، بنا بر آمار سال 2015، روزانه حدود 100 فیل آفریقایی برای عاج‌شان کشته می‌شوند. عاج این حیوانات غالباً در بازارهای آسیایی فروخته می‌شود. در پنج سال اخیر تقاضا برای عاجل فیل افزایش یافته است. در ماه ژوئیه 2015 در جستجوی موردی پلیس در فرودگاه زوریخ، 262 کیلوگرم عاج فیل نزد تنها سه مسافر چینی پیدا شد.

بر اساس برآوردها، کشتن فیل‌ها به خاطر عاج‌شان پس از قاچاق مواد مخدر و قاچاق انسان، سومین تجارت غیرقانونی سودآور است. این مسئله باعث ایجاد منازعه‌های زیادی در تمام قاره آفریقا می‌شود. به طور مثال گروه‌های تروریستی با تجارت عاج فیل به پول مورد نیاز برای خرید تسلیحات دست می‌یابند. نیم کیلو عاج فیل در بازار سیاه چین حدود 900 یورو قیمت دارد.

با وجود ممنوعیت تجارت عاج فیل، باز هم شمار زیادی فیل کشته می‌شوند. سازمان‌های مدافع حقوق حیوانات می‌گویند که روشنگری بیشتر در این زمینه ضروری است و باید به مردم آموخت که وجود فیل‌ها برای اکوسیستم آفریقا اهمیت حیاتی دارد.

در کنار شکار، فیل‌ها با خطر فزاینده نابودی محل زیست‌شان نیز مواجه هستند. جمعیت در آفریقا در قرن جدید چهار برابر شده است؛ جنگل‌های بسیاری نابود شدند و زمین‌شان به کشتزار یا محل نگهداری حیوانات اهلی تغییر یافت. همچنین برخی فیل‌ها برای قطع غیرقانونی درختان جنگلی به کار گرفته شدند.

بنابر این گزارش، ایالات متحده آمریکا بعد از چین دومین بازار بزرگ عاج فیل است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا