بومی سازی دستگاه‌های طیف‌سنج

الناز احمدی نیاری، مدیر عامل یک شرکت ایرانی گفت: با بهره مندی از تجربیات متخصصین و محققان شرکت و با طراحی و ساخت دستگاههای مختلف و ثبت اختراع آنها در جهت توسعه و بومی سازی فناوری های نوین قدم برداشته است.

وی افزود: اغلب سیستم های طراحی و ساخته شده سیستم های طیف سنجی و اندازه گیری هسته ای، به عنوان کالای دانش بنیان شناخته شده است و علاوه بر دانشگاهها و مراکز آموزشی در صنایع هسته ای نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر عامل این شرکت فناور بیان کرد: این شرکت با ساخت دستگاه های مختلف و ثبت اختراع در این زمینه توانسته است با بهره‌مندی از توانمندی فنی بومی کشورمان، خود را به عنوان اولین و در حال حاضر تنها تولید كننده خصوصی دستگاه های طیف سنجی هسته‌ای در كشور در این عرصه معرفی کند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت نوین طیف بنا به سفارش‌های مراکز ، موسسه ها و صنعت به تولید خاص منظوره ی ابزار هسته ای نیز می پردازد.

احمدی با بیان این که این شرکت فناور، توانسته است به تولید انواع آشکارسازها و ماژول‌های کارآمد در طیف سنجی بپردازد که سیستم پایش محیطی هوا از جدیدترین این محصولات است، ادامه داد: این سامانه برای مانیتورینگ پیوسته هوای محیط به منظور جمع آوری، آنالیز و نمایش آلودگی هوا. دارای قابلیت اندازه گیری آلودگی های آلفا، بتا، و گاما در محیط کاربرد دارد و هم اکنون توسط متخصصان این شرکت و به صورت بومی تولید می‌شود.

به گزارش مهر، وی افزود: ما توانسته ایم با تولید بیش از چهل محصول و با تجهیز بیش از پنجاه آزمایشگاه هسته ای در کشور، اغلب نیازهای اساسی آزمایشگاهها را برآورده کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا