تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و کره جنوبی منعقد شد

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در پی سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران، با حضور روسای جمهوری ایران و کره جنوبی ۱۹ سند همکاری امضا شد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره با تمایل به ترغیب و رشد و توسعه دوجانبه از طریق تبادلات و همکاری در حوزه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق تفاهم نامه‌ای امضا کردند.

این تفاهم نامه به امضای معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و «یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی رسیده و در آن، هر دو طرف بر تشویق و ترغیب همکاری در فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق بر پایه تساوی، عمل متقابل و منافع دوجانبه و مطابق قوانین مربوطه طرف‌ها، توافق کردند.

زمینه‌های همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره در حوزه های مختلف تبادل اطلاعات و جلسات در سطح مردم با مردم و تولیدات مشترک با محتوای فرهنگی و بخش‌های فناوری و تبادل فرهنگی و فناورانه دوجانبه و  میزبانی مشترک محافل علمی تعیین شده است.

همچنین از دیگر زمینه‌های همکاری تفاهمنامه مذکور می‌توان به برگزاری جلسات مشاوره‌های بازرگانی در سطح بنگاه‌ها و مشارکت در بازارها به منظور تسهیل فعالیت‌های بازرگانی بین طرف‌ها، ترغیب شرکت‌های خطرپذیر و راه‌اندازی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و صنایع خلاق، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها به منظور گسترش تبادلات در صنایع نشر و انتشار دانش و تجربيات و سایر همکاری‌ها و  تبادلات در حوزه‌های فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق اشاره کرد.

این یادداشت تفاهم برای یک دوره ۳ ساله از تاریخ امضا آن معتبر خواهد بود و بعد از آن به صورت خودکار برای دوره ۳ ساله بعدی تمدید خواهد شد مگر اینکه هریک از طرف‌ها با ارسال یادداشت کتبی ۶ ماهه قبلی به طرف دیگر از طریق مجاری دیپلماتیک آن را فسخ کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا