راه‌اندازی نخستین خانه شیمی کشور

حسین موسوی، شهردار سمنان با اعلام این خبر اظهار کرد: افتتاح این خانه بستر مناسبی را برای آموزش این دانش جذاب به دانش آموزان و نوجوانان این شهر فراهم می‌کند تا از طریق آموزش‌های عملی، علمی و آزمایشگاهی این دانش را فرا بگیرند.

وی با بیان اینکه خانه شیمی سمنان نخستین خانه شیمی در کشور است، یادآوری کرد: تاکنون خانه شیمی دیگری در کشور تاسیس نشده است.

موسوی، اعتبار راه‌اندازی این خانه را 400 میلیون ریال برآورد و تصریح کرد: این خانه در زیربنای 200 مترمربع راه‌اندازی می‌شود و فارغ‌التحصیلان دکترای شیمی اداره آن را بر عهده دارند.

شهردار سمنان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک خانه‌های زیست‌شناسی، فیزیک و نجوم نیز در شهر سمنان راه‌اندازی خواهد شد.

به گفته وی، این خانه‌های علمی و خلاق با هدف ترویج عمومی علوم و تغییر سبک زندگی در سطح جامعه و به ویژه آموزش‌های دانش‌آموزی و شهروندی راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش ایسنا ، شهردار سمنان با بیان اینکه خانه‌های خلاقیت، سراهای محله، خانه ریاضیات و خانه شیمی زیر نظر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: در آینده نزدیک هم، خانه علم و زندگی به مجموعه خانه‌های خلاقیت شهر سمنان افزوده خواهد شد.