فراخوان دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) اعلام شد

به گزارش روابط عمومی جایزه مصطفی(ص)، شركت كنندگان می توانند آثار خود را در چهار حوزه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی، علم و فناوری نانو و کلیه زمینه‌های علم و فناوری(مشتمل بر علوم پایه، علوم پزشکی، علوم دامپزشکی، علوم کشاورزی، علوم مهندسی و علوم شناختی و از علوم انسانی زمینه اقتصاد و بانکداری اسلامی) به دبيرخانه جايزه مصطفي(ص)  ارسال کنند.

جوایز برگزیدگان دور دوم جایزه مصطفی(ص) معادل ۵۰۰ هزار دلار وجه نقد، لوح تقدیر و مدال مصطفی(ص) ذکر شده است.

صاحبان آثار بايد در سه زمینه علم و فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و فناوری زیستی و پزشکی و علم و فناوری نانو، باید دارای تابعیت یکی از کشورهای اسلامی عضو سازمان همکاری‌های اسلامی یا جوامع اسلامی باشند و محدودیت مذهب، جنسیت و سن وجود ندارد.

يكی ديگر از شرايط و ضوابط شركت كنندگان در جایزه مصطفی(ص) عبارت است از اينكه صاحبان آثار در حوزه چهارم كه كليه زمينه هاي علم و فناوري را شامل می شود بايستي مسلمان باشند و محدودیت تابعیت، جنسیت و سن وجود ندارد.

نامزدها تنها توسط نهاد‌های علمی از جمله دانشگاه‌‌ها و مراکز علمی معتبر، انجمن‌ها و قطب‌های علمی و فناوری، فرهنگستان‌های علوم هر یک از کشورهای اسلامی، پارک‌های علمی و فناوری و دانشمندان برجسته معرفی می‌شوند.

مهلت ارسال آثار تا ۱۱ دی ماه ۱۳۹۵ برابر با ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ است و زمان برگزاري مراسم اهدای جايزه در آذرماه ۱۳۹۶ برابر با دسامبر۲۰۱۷ خواهد بود.

جایزه مصطفی(ص)، نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام است که هر دو سال یک‌بار به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می‌شود. جایزه مصطفی(ص) با شناسایی، معرفی و تقدیر شایسته از برترین‌های علم و فناوری در جهان اسلام، علم‌آموزی و پژوهش را در جوامع اسلامی ترویج و تشویق می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا