بیماری های قلبی مهمترین عامل مرگ و میر در زنان

به گزارش ایرنا از ساینس، این گزارش در حالی مطرح شده است که اکثر افراد بر این باورند که بیماری های قلبی بیشتر در مردان دیده می شود و مهمترین عامل مرگ و میر زنان سرطان سینه است.

بر اساس این گزارش، بیماری های قلبی در زنان بسیار شایع تر از مردان است. بیماری های قلبی عامل مرگ و میر 51 درصد زنان است؛ در حالیکه سرطان سینه فقط سه درصد زنان را از بین می برد. البته این به آن معنا نیست که سرطان سینه نادیده گرفته شود؛ بلکه باید به بیماری های قلبی در زنان نیز توجه ویژه ای کرد. 

دکتر سوزانا پرایس، سخنگو و متخصص قلب و عروق بیمارستان برامپتون لندن معتقد است که گرچه بیماری قلبی مهمترین قاتل زنان محسوب می شود؛ ولی به راحتی می توان از آن پیشگیری کرد.

کاهش وزن، کلسترول، چربی، کنترل قند، اجتناب از تنش و استرس و ورزش منظم روزانه مهمترین عوامل در کنترل این عارضه هستند.

در این گزارش آمده است که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی در تمام سنین وجود دارد، ولی احتمال آن پس از یائسگی و به محض قطع ترشح هورمون استروژن در بدن بیشتر است.

در این گزارش به حقایق دردناکی در مورد بیماری های قلبی عروقی اشاره شده است:

– CVD عامل اصلی مرگ و میر زنان در اکثر نقاط دنیا و به ویژه اروپاست

– مضرات استفاده از سیگار در زنان خطرناک تر است، زیرا متابولیسم نیکوتین در بدن زنان سریعتر است

– دیابت نوع 2 احتمال بیماری های قلبی را در مردان دو برابر، و در زنان سه برابر افزایش می دهد

– احتمال از کارافتادگی زنان پس از سکته مغزی، از مردان بیشتر است

– بیماری های قلبی عامل مرگ 51 درصد زنان و 42 درصد مردان است

علایم بیماری های قلبی در افراد متفاوت است ولی درد قفسه سینه، تهوع، استفراغ، تنگی نفس، درد فک، خستگی، طپش قلب و غش کردن از مهمترین علایم این بیماری به شمار می آیند.

بی حسی در صورت، بازو، پا و به ویژه در یک طرف بدن، گیجی ناگهانی، مشکلات دید، سرگیجه، سردرد و درد شدید بدون علت، شایعترین علایم سکته مغزی هستند. 

پزشکان به افراد توصیه می کنند که فشار خون خود را به طور مرتب کنترل کرده و در صورت مشاهده نوسان فشار خون، به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا