تولید انبوه دزدگیر خودرو ساخته مخترع شیرازی

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان فارس، این دزدگیر ساخته مسعود تمدن از مخترعان شیرازی تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان است كه پیش از این حدود 20 اختراع در حوزه های مختلف داشته و موفق به تولید انبوه تعدادی از آنها شده است.
وی كه موسس شركت دانش بنیان «تمدن الكترونیك پارس» یكی از شركت های برتر دانش بنیان استان فارس است در مورد این محصول گفت: در صورت نصب این دزدگیر، خودرو فقط به وسیله كارت مخصوص روشن می شود و سرقت خودرو حتی با سوییچ همان خودرو هم امكان ندارد. 
تمدن اظهار كرد: این سیستم طوری طراحی شده است كه تنها كارت های كددار خود را می شناسد و نرم افزارهایی طراحی شده اند كه این كدها قابل هك كردن نیستند. 
این مخترع تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان اضافه كرد: قیمت تمام شده این محصول كمتر از یك دهم سیستم های مشابه خارجی است و این سیستم دارای مجوز بهره برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تاییدیه اداره استاندارد است. 
وی در ارتباط با انگیزه خود در مورد طراحی و ساخت این محصول و مزایای این محصول نسبت به مدل های دیگر دزدگیر های خودرو گفت: با توجه به آمار بالای سرقت خودروها و همینطور امكان غیر فعال كردن سیستم های ضد سرقت و دزدگیر های فعلی توسط سارقان، این طرح به ذهن من خطور كرد تا این نقایص را برطرف كنم و توانستم این سیستم را طراحی كنم. 
این مخترع شیرازی ادامه داد: با نصب این سیستم بر روی خودرو، دیگر امكان سرقت خودرو در حالت روشن و خاموش وجود ندارد به این شكل كه از یك كارت مخصوص استفاده می شود كه وقتی این كارت در جای خود نباشد خودرو روشن نمی شود و اگر خودرو روشن باشد اگر كسی پشت فرمان بنشیند و قصد حركت داشته باشد خودرو خاموش شده، آژیر می كشد و دیگر روشن نخواهد شد. 
تمدن اظهار كرد: از مزایای این اختراع امنیت بیشتر به دلیل عدم امكان سرقت خودرو در حالت روشن است و بر خلاف دزدگیرهای معمولی با قطع آن و یا دادن ولتاژ و فركانس بالا از كار نمی افتد. 
وی ادامه داد: این دزدگیر قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای سبك و سنگین را دارد و در حال حاضر با قیمت 650 هزار ریال یكی از ارزانترین و ایمن ترین دزدگیرهای خودرو در بازار است. 
بر اساس این گزارش، این مخترع دارای مقام های متعدد در مسابقات و جشنواره های داخلی و بین المللی است كه از میان آنها می توان به كسب جایزه برترین اختراع سال 2012مسابقات جهانی آلمان، مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات كره جنوبی و مقام های متعدد در جشنواره های داخلی از جمله جشنواره نوآوری و شكوفایی خلیج فارس، خوارزمی، جهادگران علم و فناوری و ایده های برتر اشاره كرد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا