مردان از زنان خودشیفته تر هستند

 این تحقیق که نتایج آن در ماه مارچ منتشر شده از داده های جمع آوری شده در طول 3 دهه گذشته با استفاده از نظر سنجی از نیم میلیون شرکت کننده بدست آمده است،

در این بررسی محققان از ویژگی های کم جذابیت رفتار بشریت مانند خود بزرگ بینی، خشونت و استکبار سوالاتی مطرح شده و تعدادی از پاسخ دهندگان اظهار کردند که اگر آنها حاکم جهان بودند، جهان بهتری می سا ختند که نشان دهنده خود بزرگ بینی و اعتماد کامل به خود است.

پس از آن محققان خود شیفتگی را از سه جنبه مختلف مورد بررسی قرار دادند که عبارتند از حقوق، رهبری (یا قدرت بالاتر) و بزرگ نمایی. مردان به میزان قابل توجهی بیشتر از زنان در دو جنبه اول یعنی حقوق و رهبری (یا قدرت بالاتر) خود شیفته بودند و بیشتر با جمله " دوست دارم بر مردم تسلط داشته باشم" این تمایل خود را نشان می دادند.

بنا بر اطلاعات بدست آمده از این مطالعه، سطح بالای خودشیفتگی در مردان می توان مفید باشد و در پی آن افزایش اعتماد به نفس و ثبات عاطفی را به همراه دارد. ولی این خود شیفتگی آثار منفی از قبیل عدم توانایی در حفظ روابط سالم و رفتار های غیر اخلاقی را نیز در فرد تقویت می کند.

امیلی گریجالوا (Emily Grijalva) استاد دانشگاه بوفالو معتقد است اغلب زنانی که در مقابل انتقاد شدید و یا احترام زیاد قرار می گیرند، تاثیر بیشتری نسبت به از دست دادن و یا بدست آوردن خود شیفتگی نسبت به مردان می پذیرند.

این مطالعه در عین حال نشان داد در حال حاضر چه در مردان و چه در زنان، خود شیفتگی بیشتری نسبت به سال های 1990 وجود دارد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا