ساخت سازه سیمانی توسط پرینتر های 3 بعدی

هدف از این پروژه نوآورانه نشان دادن پتانسیل معماری این پرینتر ها در ساختن سازه هاست. این سازه 9 فوت ارتفاع  و 12 فوت طول وعرض دارد که از 840 بلوک ساخته شده و با به کارگیری گونه ای از آهن که غیر قابل اکسید شدن است و سیمان پرتلند که توسط پروفسور رائل بهسازی شده به شکل یک غنچه ساخته شده است. هر کدام از این بلوک ها دارای طرحی مشبک برای عبور بهتر نور بوده و با به کارگیری 11 پرینتر 3 بعدی ساخته شده اند.این طرح که یادآور نقوش گل در فرهنگ تایلندی است روی دیوار موج دار این سازه دیده می شود.

این پروژه با پشتیبانی شرکت تایلندی سیام که یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده سیمان در جهان است و با همکاری 4 دانشجوی دکتری که عضو تیم تحقیقاتی پروفسور رائل هستند انجام شده است.

اگر چه افراد زیادی مشغول کار با پرینترهای 3 بعدی در زمینه معماری هستند اما تعداد انگشت شماری با پرینتر هایی که با مواد سیمانی کار می کنند آشنایی دارند و یا با آنها کار می کنند.به گفته پروفسور رائل، تیم تحقیقاتی وی با درآمیختن مواد پلیمری , سیمان و الیاف مخصوص به دنبال تولید قطعات مقاوم  , سبک و با کیفیت هستند که کاری بسیار دقیق و با صرفه است. این پروژه می تواند سر منشا راهی عملی و قابل عرضه به بازار باشد و نگرش ما را به نحوه ساخت سازه ها عوض کند.

قرار است این سازه قبل از به نمایش درآمدن در سایر مناطق دنیا در تایلند به نمایش گذاشته شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا