نخستین ایده بازار تخصصی صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد

به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی نخستین ایده بازار تخصصی صنایع روز دوشنبه در مراسم برگزاری این رویداد گفت: بعد از اعلام فراخوان، تعداد 23 ایده از دانشگاه های مختلف به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد هشت ایده به عنوان برترین ها انتخاب شدند و در روند ارزیابی مجدد هیات داوران قرار گرفتند.

سیده مریم حسینی افزود: هیات داوران بعد از امتیازبندی، تعداد پنج ایده را برای ارائه در ایده بازار مهندسی صنایع برگزیدند.

وی توضیح داد: این ایده ها باید در عرصه تجارت الکترونیک مهندسی صنایع مطرح شده باشند و علاوه بر جذابیت و قابلیت تجاری سازی باید بتوانند با مبلغ پنج میلیون تومان راه اندازی شوند و بعد از گذشت دو سال، سودآوری داشته باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز شاهد ارائه پنج ایده برگزیده هستیم که هر یک از آنها 20 دقیقه فرصت دارند که شش دقیقه برای ارائه طرح توسط دانشجویان، شش دقیقه برای طرح پرسش های حاضران و به چالش کشاندن ایده و هشت دقیقه برای ارزیابی هیات داوران اختصاص یافته است.

هیات داوران ایده بازار مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی امیرکبیر از متخصصان عرصه های صنعتی، علمی و سرمایه گذاری تشکیل شده و در این دوره نیز یک متخصص از کشور فرانسه در هیات داوران حضور دارد.

این رویداد علمی به همت اداره کل انجمن های علمی و امور المپیادهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر تدارک یافته و ایده های برتر از 5 تا 15 میلیون تومان موردحمایت قرار می گیرند تا بتوانند به مرحله تجاری سازی برسند.

در این ایده بازار پنج ایده برتر با عناوین ایجاد سیستم یک پارچه سازی زنجیره تامین بازار میوه جات، مشاوره و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی، کندر، نرم افزار تحت وب لباس نگاری و نرم افزار هوشمندسازی مدارس درحال ارائه است که سه ایده برتر در نهایت انتخاب و معرفی خواهند شد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا