کشف دلیل غرق شدن کشتی ها با کمک روبات غواص

پیشرفت های روز افزون صنایع روباتیک موجب ایجاد تحولات بسیاری در زندگی انسان شده و به صورت بدیهی کاربری های بسیار زیادی را نیز به همراه داشته است. یکی از این کاربری های نسبتا جدید برای روبات ها گشت و گذار و اکتشاف در زیر دریا است.

لازم به ذکر است که برای دست یابی به داده های ضبط شده از کشتی ها و سفرهای دریایی باید به دنبال دستگاه های ثبت کننده داده ها در آنها بود که اندازه آن معمولا در حد یک فنجان چای است.

به تازگی گارد ساحلی ایالات متحده، انجمن ملی ایمنی حمل و نقل و مرکز اقیانوس شناسی وودز هول در همکاری با یکدیگر و برای کشف داده های ضبط شده از سفر دریایی ال فانو از یک زیردریایی خودران استفاده کرده اند. لازم به ذکر است که ال فانو نام یک کشتی باربری بوده است که در اطراف منطقه باهاما در اثر طوفان جائوکوئین (در ماه اکتبر سال گذشته) غرق شده است.

لازم به ذکر است که برای دست یابی به داده های ضبط شده از کشتی ها و سفرهای دریایی باید به دنبال دستگاه های ثبت کننده داده ها در آنها بود که اندازه آن معمولا در حد یک فنجان چای است. مسلما پیدا کردن این شی در عمق 15 هزار متری از سطح دریا نیز برای روبات ها کار آسانی نخواهد بود.

با این حال دست یابی به اطلاعات یاد شده نه تنها می تواند شرایط دخیل در غرق شدن کشتی ال فانو را به دانشمندان توضیح دهد بلکه می تواند اطلاعات مفیدی را برای خانواده های 33 خدمه شاغل در این کشتی نیز به همراه داشته باشد و به همین دلیل نیز این پروژه از اهمیت خاصی برخوردار است.

منبع: engadget

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا