ارتباط چاقی در نوجوانی و افزایش ریسک بیماری و مرگ در میانسالی

محققان مرکز پزشکی نیواورلئان آمریکا در مطالعه بیش از ۲ میلیون نفر دریافتند افرادی که در دوره نوجوانی دارای اضافه وزن یا چاق بودند، در مقایسه با نوجوانان لاغر، دو یا سه برابر بیشتر در معرض مرگ زودهنگام ناشی از مشکلات قلبی-عروقی قرار داشتند.

این مطالعه از آن جهت حائز اهمیت است که چاقی در نوجوانی بسیار رایج شده است.

به گفته محققان این مطالعه، یافته های این پژوهش به چندین دلیل مورد توجه است. اول اینکه بسیاری از افراد حاضر در دورانی نوجوان بودند که اپیدمی چاقی متداول نبود. و همچنین در دوره نوجوانی آنها، این گروه از افراد بیش از نوجوانان امروزی دارای فعالیت بدنی بودند.

به گفته محققان، «در حال حاضر شرایط کاملا تغییر کرده است و بچه ها در صورتی دارای فعالیت فیزیکی هستند که در ورزش های سازمان یافته شرکت کنند.»

در حال حاضر بسیاری از نوجوانان زمان زیادی را بی تحرک سپری می کنند؛ یا مشغول تماشای تلویزیون یا سرگرم بازی با گوشی ها یا کامپیوتر خود هستند. این در حالیست که در مقایسه با نسل گذشته، خوراکی های فاقد ارزش غذایی بیشتر مصرف می کنند.

یافته های این مطالعه مبتنی بر گزارش حدود ۲.۳ میلیون نوجوانی بود که بین سال های ۱۹۶۷ و ۲۰۱۰ قبل از رفتن به خدمت نظام تحت تست های فیزیکی قرار گرفته بودند.

به گزارش مهر، تا سال ۲۰۱۱، بیش از ۳۶ هزار نفر از آنها فوت کرده بودند و بالاترین رده سنی انها در حدود ۴۰ سال بود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا