استفاده از پهپادها در حوزه رستوران داری

نخستین کافه پهپاد جهان که البته به صورت نیمه وقت دایر بوده و تنها  در روزهای آخر هفته قابل دسترس بوده و به عنوان بخشی از جشنواره "خیال و جرات"  به مناسبت شصتمین سالگرد دانشگاه فناوری آیندهوون محسوب می شود ، به زودی آغاز به سرویس دهی خواهد کرد.

گفتنی است بیست دانشجو در پشت صحنه این پروژه فعالیت داشته اند، که هدف اصلی آن ها  نشان دادن این موضوع است که چگونه چنین وسیله کوچکی می تواند تبدیل به یک بخش اساسی از زندگی روزانه مدرن شود. بر اساس گزارش منتشر شده در این رابطه ، آن ها نه ماه را صرف توسعه و ساخت این پهپاد خودکار کرده اند.

برنامه های کاربردی پهپاد ها می توانند بی پایان باشند: به عنوان خاموش کننده در آتش سوزی ها، سیستم های هشدار برای تذکر دادن به مزاحمان و یا خدمتکارانی کوچک که به دستوراتی مانند‌ یک سیب برایم بیاور، واکنش نشان بدهند.

در همین رابطه تسی هارتجس از دانشجویان عضو این تیم فنی و مسئول پروژه فوق الذکر به خبرگزاری فرانسه گفت: این وسیله می تواند به عنوان یک ابزار کارا برای بشریت مفید باشد. ما آن را به چشم تلفن همراه بعدی می بینیم. شما انتخاب می کنید و آن را همان گونه که می خواهید برنامه ریزی می کنید. این پهپاد، با نام مستعار جی آبی ، که شبیه یک بشقاب پرنده کوچک سفید با یک نوار فلورسنت به عنوان چشم است، به سمت میزها پرواز کرده و تا زمانی که از مشتری سفارش می گیرد در هوا شناور مانده  و مشتری ها برای سفارش دادن آنچه که میل دارند فقط کافیست به لیست اشاره کنند. هارتجس گفت: چشم آبی اولین پهپاد در نوع خود محسوب می شود که با اسکن لیست  ، سفارش را ثبت می کند.  در ادامه هنگامی که به طور کامل بارگیری شد، سفارش شما آماده است‌  و دیگر بار با حمل  فنجان یا لیوان حاوی نوشیدنی  سفارش داده شده ، به سراغتان می آید.

نوشیدنی ها به وسیله مجموعه ای از انبردست ها که در زیر پهپاد تعبیه شده اند، برداشته و حمل می شود، که این تلاشی است به منظور نشان داد توانایی های این دستگاه هوایی در انجام ماموریت های ظریف مانند تحویل دارو و یا حتی کمک برای ردیابی سارقان و خلافکاران. در این پروژه که توسط دانشگاه حمایت مالی شده است، برای ساخت هرکدام از این هواپیماهای بدون سرنشین در حدود 2هزار یورو هزینه صرف شده، که دانش آموزان معتقدند هدف این پروژه نگاهی اجمالی به آینده است. بر خلاف دیگر هواپیماهای بدون سرنشین که بر پایه سیستم GPS ساخته شده اند، این پهپادها به لطف حسگرها و برخورداری از باتری های بادوام می توانند در داخل ساختمان و در شلوغی محیط داخلی براحتی پرواز کنند. دانش آموزان در ویدیویی در راستای ارائه کار خود می گویند: جی آبی پرنده باهوشی است که در محیط پیچیده اجتماعی زندگی می کند. آن ها بر این باورند که برنامه های کاربردی پهپاد ها می توانند بی پایان باشند: به عنوان خاموش کننده در آتش سوزی ها، سیستم های هشدار برای تذکر دادن به مزاحمان و یا خدمتکارانی کوچک که به دستوراتی مانند‌ یک سیب برایم بیاور، واکنش نشان بدهند. ما معتقدیم که یک روز، پهپاد های داخلی بخشی از جامعه خواهد بود. یکی از دانش آموزان در ارائه تصویری می گوید: روزی، یک پهپاد می تواند یک دوست به حساب آید.

منبع: discovery

ترجمه: فاطمه کردی 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا