پرواز موفقیت آمیز هواپیمای رادارگریز ژاپنی

کشور ژاپن به تازگی از نمونه اولیه هواپیمای جدید خود رو نمایی کرده است. این هواپیما که X-2 نام دارد در حقیقت یک نمونه عالی از جنگنده های رادار گریز محسوب می شود که بدن خارجی آن به رنگ ملی کشور ژاپن یعنی قرمز و سفیر رنگ آمیزی شده است.

این نمونه اولیه برای اولین بار در جمعه گذشته پرواز خود را از فرودگاه شهر ناگویا آغاز کرده و 11 مایل (17.6 کیلومتر) بعد در میدان هوایی گیفو فرود آمد.

این نمونه اولیه برای اولین بار در جمعه گذشته پرواز خود را از فرودگاه شهر ناگویا آغاز کرده و 11 مایل (17.6 کیلومتر) بعد در میدان هوایی گیفو فرود آمد. در واقع یکی از دلایل اصلی ژاپن برای ساخت این هواپیما کاهش وابستگی های صنعت هوایی خود به تکنولوژی های ایالات متحده بوده است. مقامات ژاپن امیدوار هستند که این سازه بتواند تحول بزرگی را در کسب و کار رو به زوال در زمینه هوافضای این کشور ایجاد کند، وابستگی ها را کاهش دهد و خود کفایی را در این کسب و کار بیش تر کند.

جن ناکاتانی به عنوان وزیر دفاع این کشور در این باره بیان کرد که: «اولین پرواز برای تضمین قابلیت های مورد نیاز برای یک جت جنگنده نسل بعدی امری بسیار مهم تلقی می شد. به این ترتیب می توانیم در انتظار بروز نوآوری های فناوری در صنعت هوافضا و کاربرد این فناوری ها در زمینه های مختلف باشیم.»

 با این حال بر خلاف تمام این ادعاها، یکی از راه های ژاپن برای حفظ آسمان های خود از بمب افکن های بالقوه چینی خرید یک Lockheed Martin F-35 آمریکایی است. این اقدام ممکن است برای ژاپن بسیار ارزان تمام شود اما چهره جالبی نخواهد داشت.

منبع: gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا