تاسیس مرکز جذب ایده های استارت آپ توسط گوگل

شاید یکی از دشوار ترین کارها در سیلیکون ولی را بتوان یافتن یک پروژه استارت آپ بدون دخالت یک کارمند سابق شرکت گوگل به حساب آورد. سیستم های استارت آپ در حقیقت طرح های نوینی جهت جذب سرمایه برای ایده های جدید و فاقد پشتوانه مالی سنگین هستند.

با رسیدن پروژه مد نظر هر یک از کارمندان این شرکت به 20 درصد از طرح نهایی می توان آن را در منطقه 120 ارائه کرده و از خدمات تامین شده توسط گوگل برای این پروژه بهره مند شد.

حالا که بسیاری از کارمندان سابق گوگل توانسته اند ایده های خود را در قالب استارت آپ به موفقیت رهنمون شوند، این شرکت به این فکر افتاده است که جلو خروج ایده ها از محیط داخلی را گرفته و در حقیقت اجازه استفاده از استارت آپ ها در پوششی تحت نظر خود گوگل را صادر کنند.

نتیجه به دست آمده از این طرح تحت عنوان پروژه ای با نام منطقه 120 area) 120) راه اندازی می شود تا کارمندان این شرکت بتوانند ایده های خود جهت راه اندازی یک استارت آپ را در آن به مرحله اجرا در بیاورند. به این ترتیب با رسیدن پروژه مد نظر هر یک از کارمندان این شرکت به 20 درصد از طرح نهایی می توان آن را در منطقه 120 ارائه کرده و از خدمات تامین شده توسط گوگل برای این پروژه بهره مند شد.

با این حال بسیاری از افراد معتقدند که این طرح گوگل چندان موفقیت آمیز نخواهد بود زیرا افرادی که ایده های نابی برای استارت آپ دارند می توانند خارج از شرکت گوگل نیز به بازار محبوب خود دست پیدا کنند که این بازار وسوسه برانگیز تر از قرار گرفتن در تور حمایتی گوگل به نظر می رسد. به این ترتیب پیش بینی می شود که گوگل به زودی خدمات جدیدی را به منطقه 120 بیفزاید تا بتواند از فرار ایده ها جلوگیری کرده و مزایای خود را به عرضه استارت آپ در خارج از این شرکت برتری ببخشد.

منبع:engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا