سنجش از دور با كمك پهپاد توسط مبتكران تربت حیدریه

شركت مزبور زیرمجموعه پارك علم و فناوری خراسان است كه به عنوان نخستین شركت در حوزه سنجش از دور در كشور، از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاییدیه محصول دانش بنیان گرفته است. 
مدیرعامل این شركت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: طرح یاد شده توسط جمعی از محققان و كارشناسان جوان در حوزه های هوافضا، سنجش از دور و رایانه، طراحی و عملیاتی شده است. 
مهران غفاری افزود: ما با اعمال برخی تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری در پهپادها، توانستیم كاربری پهپاد در موارد غیرنظامی را بهینه سازی كرده و از آن خدمات متنوع و با دقت بسیار بالا بگیریم كه از آن جمله تهیه عكس نقشه های با دقت در حد یك سانتیمتر را می توان نام برد. 
وی گفت: پردازشهای نرم افزاری صورت گرفته بر روی داده های اخذ شده توسط پهپاد موجب شده اطلاعاتی به دست آید كه دسترسی به آن پیش از آن به علت وجود انحصار و تحریم ها به صورت عمومی امكان پذیر نبود. 
غفاری افزود: كمك به مطالعات حوزه جغرافیایی، اسكن سه بعدی محیط، ارزیابی هوایی حوادث طبیعی و ارائه خدمات امدادی، اكتشاف و مدیریت معادن، شناخت عوارض زمین، آمایش سرزمینی و پایش وضعیت مراتع و زمین های كشاورزی، از دیگر خدماتی است كه از این ناحیه میسر شده است. 
وی گفت: استفاده از پهپاد موجب كاهش قیمت خدمات شده و این كاهش هزینه، اقدامی موثر در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی برای سازمان های استفاده كننده از خدمات مزبور است. 
غفاری هزینه انجام تحقیقات و دسترسی شركت به فناوری های فعلی را 500 میلیون ریال عنوان كرد و گفت: فعالیت این شركت حاصل یك كار مطالعاتی پنج ساله ازسوی یك تیم 11 نفره از محققان جوان كشور است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا