فروش فناوری ضدجعل کره‌جنوبی به دو شرکت چینی

این شرکت‌ها، در حوزه تولید نوشیدنی فعالیت دارند که از این برچسب‌ها برای حفظ نام تجاری‌ خود و ممانعت از جعل نام خود استفاده خواهند کرد.

نانوبریک (Nano Brick) یک شرکت کره‌ای در حوزه فناوری‌های ضدجعل است. این شرکت اخیراً موفق به فروش فناوری M-Tags خود به یک شرکت چینی شده‌است. این شرکت چینی یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان نوشیدنی در این کشور است که از این برچسب‌ها برای ممانعت از جعل نام تجاری خود در محصولات استفاده می‌کند.
مبلغ این قرارداد 470 هزار یوآن (72 هزار دلار آمریکا) در سال است که براساس آن شرکت نانوبریک فناوری خود را برای حفاظت از نام تجاری این شرکت چینی، در اختیار آنها می‌گذارد.
این دومین قرارداد فروش شرکت نانوبریک است. اولین قرارداد این شرکت مربوط به شرکت شاندونیگ جینگژی است که ماه گذشته منعقد شد. این شرکت نیز در حوزه تولید نوشیدنی فعالیت دارد.
این برچسب بسیار نازک که به M-Tag شهرت دارد، اولین فناوری ضدجعل جهان است که می‌توان با استفاده از میدان مغناطیسی، الگوها و تغییر رنگ‌هایی در آن ایجاد کرد. در این فناوری از نانوذرات استفاده شده است.
برای استفاده از این فناوری، کافی است که یک نوار مغناطیسی روی برچسب مورد نظر قرار داده شود. اگر نانوذرات پخش شده، منظم قرار گرفتند، محصول است در غیر این صورت، تقلبی است.
به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو،یکی از مسئولان شرکت نانوبریک می‌گوید که صنایع مواد غذایی و نوشیدنی توجه خاصی به این فناوری دارند. در حال حاضر در صنعت نوشیدنی چین، از هولوگرام، جوهر فلورسانس، کد پاسخ سریع (QR)، شناسایی از طریق فرکانس رادیویی (RFID) استفاده می‌‌شود. همه این فناوری‌ها با مشکلاتی روبرو هستند. این فناوری جدید می‌تواند مشکلات موجود در این مسیر را حل کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا