برگزاری نخستین رقابت جهانی حفاری معدن طلا

ولادیمیر پچنی Vladimir Pecheny فرماندار منطقه ماگادان Magadan در روسیه اعلام کرد که نخستین دوره از رقابت های جهانی استخراج معادن طلا در این منطقه برگزار خواهد شد و بر اساس اعلام مقامات رسمی این کشور ، نفر اول این رقابت ها جایزه ای به میزان یک میلیون روبل ( برابر با 16 هزار و 200 دلار ) دریافت خواهد کرد .  

هدف از برگزاری این رقابت ها ، تهییج و تحریک مردم منطقه کولیما Kolyma و شرکت های سرمایه گذار در امر استخراج معادن در منطقه دور خاوری روسیه است که به دلیل دارا بودن معادن طلای بسیار زیاد ، شهرت دارد . مسئولان برگزار کننده این رقابت ها امیدوارند کارشناسان و شرکت های بزرگ استخراج معادن با حضور در این منطقه ، به صنعت استخراج طلا در این بخش دور افتاده کشور روسیه ، رونق ببخشند .

در این رقابت ها ، برای همه شرکت کنندگان ، سینی های شستشوی طلا به صورت یکسان در نظر گرفته شده و آن ها باید با شستشوی شن و ماسه بستر رودخانه ، به جستجوی طلا بپردازند . به این ترتیب همه شرکت کنندگان از شرایط یکسانی برخوردار بوده و شانسی برابر خواهند داشت .

گفتنی است پشتیبانی مالی این رقابت ها بر عهده تعدادی از تولید کنندگان مشهور طلا و جواهر در کشور روسیه قرار دارد . در همین زمینه آلکساندر باسانسکی Alexander Basansky مدیر مسئول برگزار کننده این رقابت ها اعلام کرد : " تاجران و شرکت های بازرگانی پشتیبان این رقابت استخراج و جستجوی طلا با در نظر گرفتن مبلغ یک میلیون روبل ، تلاش می کنند تا انگیزه و انرژی بیشتری در بین شرکت کنندگان به وجود آورده و نفرات دوم و سوم نیز به نسبت مقام کسب شده ، مبالغ کمتری دریافت خواهند کرد . "

گفتنی است نخستین مرحله این مسابقات در ماه ژوئن سال 2015 ( برابر با خرداد و تیر ماه 1394 ) و با شرکت اهالی بومی منطقه کولیما  Kolyma برگزار خواهد شد . بخش دوم مسابقات به صورت بین المللی و با سرمایه گذاری چندین شرکت جهانی در ماه جولای ( برابر با تیر و مرداد ) و با شرکت افراد مختلفی از سایر شهرهای روسیه و دیگر کشورهای شرکت کننده در منطقه ماگادان برگزار می شود .  

در خاتمه باید خاطر نشان کرد که منطقه ماگادان یکی از اصلی ترین مراکز معدنی  دارای ذخایر غنی طلا در روسیه است . بر اساس آمارهای رسمی ، تنها در سال 2014 بیش از بیست و چهار تن طلا و نهصد و شصت تن نقره از منطقه کولیما استخراج شد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا