هواپیمای خورشیدی اقیانوس آرام را پشت سر گذاشت و در سان‌فرانسیسکو روی زمین نشست

سولار ایمپالس ۲ باید طبق برنامه دیروز به سان‌فرانسیسکو می‌رسید و این اتفاق تنها با چند ساعت تاخیر حدود ساعت ۳ بامداد امروز (۲۴ آوریل) به وقت محلی رخ داد.

برتراند پیکارد، خلبان پرواز اخیر این هواپیمای خورشیدی، ۴۳۷۲.۵۸۸ کیلومتر را از هاوایی تا سان‌فرانسیسکو پیموده است؛ بدون این‌که فرصتی برای یک استراحت درست‌وحسابی داشته باشد. پیکارد در این سه روز تنها چند چرت کوتاه داشته است.

اگر این پروازها بتواند عده‌ای را برای استفاده از انرژی‌های پاک تشویق کند، درواقع تیم سولار ایمپالس ۲ به هدف خود رسیده‌ است.

پیش از این سولار ایمپالس ۲ با خلبانی آندره بوشبرگ از ژاپن تا هاوایی را پیموده و رکورد طولانی‌ترین سفر تک‌نفره‌ در تاریخ هواپیمایی را ثبت کرده بود. سفر سه‌روزه‌ی اخیر هم گام بلندی برای پیش‌برد پروژه‌ی سفر دور دنیا با انرژی پاک بود. اما هنوز راه زیادی تا انتهای سفر باقی‌ست. هرچند که سفر بعدی، یعنی از سان‌فرانسیسکو تا نیویورک پرواز آسانی به نظر می‌رسد اما این تازه اول ماجراست. چرا که پس از آن سولار ایمپالس ۲ باید ۵۷۳۸.۹۲۰۷ کیلومتر دیگر را تا اروپا پرواز کند. ۵ روز تمام بر فراز آسمان بودن، حرف کمی نیست.

بعد از این پرواز سخت، گام آخر یعنی برگشتن به ابوظبی ماموریت سفر دور دنیا را تمام می‌کند. ماموریت سولار ایمپالس ۲ زمان زیادی به طول می‌انجامد اما از ابتدا هم سرعت برای تیم این پروژه مساله‌ی مهمی نبوده است. آن‌ها بیش از هرچیز می‌خواهند ثابت کنند انرژی پاک هم می‌تواند بسیاری از کارهای انسان (از ساده‌ترین مسایل تا کارهای سختی مثل سفر دور دنیا) را به انجام برساند. اگر این پروازها بتواند عده‌ای را برای استفاده از انرژی‌های پاک تشویق کند، درواقع تیم سولار ایمپالس ۲ به هدف خود رسیده‌ است.

سولار ایمپالس ۲ وزنی برابر با ۲۳۰۰ کیلوگرم دارد و انرژی موردنیاز خود را از طریق ۱۷۲۴۸ سلول خورشیدی که روی بال‌ها دارد، تامین می‌کند.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا