هدف بزرگتر، جسم سالم‌تر

براساس مطالب علمی ارایه شده توسط پژوهشگران دانشگاه مونت سینای سنت لوکز ومونت سینای روزولت در نشست علمی انجمن قلب آمریکای 2015 در بالتیمور با عنوان «شیوه زندگی» مشخص شد که داشتن هدف در زندگی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

تحقیقات قبلی داشتن هدف در زندگی را با سلامت روح و روان و تندرستی در ارتباط می‌دانند. تجزیه و تحلیل‌های جدید هم نشان داد که داشتن هدف در زندگی به عنوان یک حس معنی‌دار دلیل بسیار مهمی برای ادامه زندگی است.

 نویسنده و محققی به نام رندی کوهن در اشاره به این مطلب می‌گوید: «با توسعه اهداف در زندگی می‌توان سلامت قلب را حفظ کرد و به طور بالقوه زندگی را نجات داد.» همچنین متخصصین قلب و عروق مونت سینای سنت لوکز و مونت سینای روزولت بیان می‌کنند که: «مطالعات ما رابطه قوی بین داشتن هدف در زندگی و پیشگیری از بیماریهای قلبی را نشان می‌دهد» .

سلامتی به عنوان بخش مهمی از وجود همه انسان‌ها است و هرکدام از افراد باید یک سوال مهم از خود بپرسند که آیا در زندگی هدف دارند یا خیر؟ اگر جواب خیر باشد باید برای رسیدن به سلامتی وجود سخت تلاش کرد تا یک هدف بزرگ در زندگی بتوان تعریف کرد.

تیم تحقیقاتی در این تحقیق، 10 مطالعه مرتبط  را بر روی 137000 نفر بررسی کردند و اطلاعات به دست آمده را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. نتایج نشان داد که داشتن هدف بزرگ در زندگی به میزان 19 درصد خطر ابتلا به حملات قلبی یا نیاز به جراحی بای پس عروق کرونر، استنت و 23 درصد میزان مرگ و میر به دلایل طبیعی را کاهش می‌دهد.

مطالعات آماری نشان داد افرادی که در زندگی هدف ندارند یا هدفشان بسیار کم اهمیت است احتمالا بیشتر دچار بیماری‌های قلبی می‌شوند یا حتی جان خود را از دست می‌دهند. طی مطالعات قبلی آران روزاناسکی عوامل مختلف روحی و روانی چه منفی و چه مثبت، مانند اظطراب، افسردگی یا خوش بینی و حمایت اجتماعی می‌توانند با سلامت قلب در ارتباط باشند.

در تحقیقات پیشین عنوان شده بود که شادی با کاهش خطر مرگ در ارتباط است و در این پژوهش نشان داده شد که معنادار بودن و داشتن هدف در زندگی با افزایش طول عمر و سلامت قلبی در ارتباط است؛ در حقیقت داشتن هدف در زندگی از طریق تغییرات هورمونی یا کاهش فشار خون به ارتقای سلامت جسمی کمک می‌کند.

مطالعه گزارشات و برنامه‌های مرتبط با سلامت قلب و پیشگیری از بیماری‌های قلبی در مرکز سلامت قلب مونت سینای نیز نشان داد که در آینده نزدیک اهمیت داشتن هدف در زندگی به عنوان یک عامل تعیین کننده در سلامت، تندرستی وهمچنین استراتژی‌های لازم برای بهبود حس هدف در زندگی انسان‌ها باید بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا