ابزاری برای پایان دادن به کابوس‌های شبانه کودکان

به گزارش ایسنا، این سامانه به نام Lully از پاد لرزشی و نوعی برنامه‌نرم‌افزاری گوشی هوشمند همراه استفاده می‌کند.

 

ابزار مزبور بر اساس بیدارکردن‌های برنامه‌ریزی‌شده عمل می‌کند و کودک را پیش از کابوس‌دیدن از خواب عمیق بیدار می‌کند.

 

شرکت سازنده مدعی است Lully از لحاظ علمی کابوس‌های شبانه را متوقف کرده و در آزمایش‌های بالینی منجر به توقف 90 درصد کابوس‌ها شده است.

 

گفته می‌شود این سیستم می‌تواند به کودکانی که از شب‌ادراری رنج می‌برند، در خواب حرف می‌زنند یا راه می‌روند، به ویژه زمانی که این مشکلات هر شب در زمانی معین رخ می‌دهند، کمک کند.

 

سامانه ابداعی دارای پاد ارتعاشی بی‌صدا و برنامه نرم‌افزاری گوشی‌ هوشمند برای ابزارهای iOS است. پاد، زیر تشک کودک کار گذاشته می‌شود و از طریق بلوتوث انرژی پایین (BLE) با گوشی هوشمند ارتباط برقرار می‌کند. این ابزار مدت سه دقیقه و زمانی به لرزش در می‌آید که کودک وارد مرحله خواب عمیقی می‌شود که در طول آن کابوس‌های شبانه رخ می‌دهند.

 

برنامه گوشی هوشمند سیستم ابداعی، الگوی خواب کودک را رهگیری می‌کند و والدین باید شبی یک بار آن را فعال کنند؛ شرکت سازنده قبل از ساعت 23 را برای انجام این کار اعلام کرده است.

 

این شرکت توصیه کرده ابزار جدید برای چهار هفته استفاده شود و پس از این مدت، می‌توان آن را غیرفعال و هنگام عود کابوس‌های شبانه، دوباره آن را فعال کرد.

 

باید این نکته را در نظر گرفت که سیستم مزبور، امکان این که کودک از خواب عمیق لذت ببرد، را از بین می‌برد اما وی را در مرحله سالم و ایمن خواب عمیق نگه می‌دارد.

 

توصیه می‌شود والدین کودکان دو ساله، پیش از استفاده از Lully با پزشک مشورت کنند.

 

این سامانه با بهای 129 دلار در دسترس است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا