گزارش تصویری از دومین نمایشگاه بین المللی خودروهای برقی

برگزاری دومین نمایشگاه بین المللی خودروهای برقی از تاریخ ششم ماه مارس با موضوع تحرک الکتریکی و جوامع سبز (E-mobility and Green Communities) در جزیره ججو (Jeju ) کره جنوبی آغاز شده و تا پانزدهم ماه مارس ، به مدت ده روز ادامه دارد .

در این نمایشگاه حدود هفتاد خودروی الکتریکی از شرکت های مختلف در سراسر جهان به نمایش درآمده است .  خودروی برقی به خودرویی گفته می‌ شود که از باتری جهت نیروی محرکه به‌ جای موتور درون ‌سوز استفاده شود . اولین خودروهای برقی در قرن نوزدهم میلادی تولید شده اند . تولید این گونه خودروها با تولید انبوه اتومبیل احتراقی دچار افت شدید شد . در دهه‌ های 1970 و 1980 میلادی با وقوع بحران انرژی دوباره خودروی برقی مورد توجه قرار گرفت اما نه به اندازه ای باعث تولید انبوه شود . از سال 2008 میلادی با توجه به پیشرفت فن‌ آوری باتری ‌ها ، مدیریت شبکه برق ، نگرانی‌ها در خصوص قیمت نفت و نیاز به کاهش گازهای گلخانه ‌ای باعث شد تا تحول اساسی در تولید خودروهای برقی صورت گیرد .

از مزایای خودروی های برقی نسبت به خودروی های احتراقی می‌ توان به کاهش قابل ملاحظه آلودگی هوای محلی ، کاهش گازهای گلخانه‌ ای و کاهش وابستگی به نفت اشاره کرد .

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا