کلان شهرها ، بافت میکروبی منحصر به فرد خود را دارند

مطالعه ساختار و بافت میکروبی در محیط های شهری ، موضوع پژوهش های جدید تیمی از پژوهشگران در دانشگاه آریزونا شمالی است . سرپرست این تیم تحقیقاتی در این خصوص اظهار داشت که به طور عادی نقاط گوناگون شهری خاستگاه میکروب های خاصی خواهند بود و به طور مشخص شهر های مختلف به عنوان میزبان رشد و گسترش میکروب های مختلفی خواهند بود.

تنوع افراد با نمونه های گوناگون میکروبی کمترین تاثیر را در رشد محیطی میکروب ها داشته و انسان ها تنها مسئول درصد کمی از گسترش قارچ ها و موجودات باکتریایی در محیط های گوناگون خواهند بود و منابع محیطی نقش به سزایی در رشد این موجودات میکروسکوپی دارند.

 طبق نمونه های برداشت شده از مناطق شهری و به طور مشخص مکان های سر بسته ای همانند منازل و دفاتر اداری عنوان شد که دیوارها ، سقف ؛ کف و میزان رطوبت در کنار مولفه هایی همچون سطح نور و عوامل محیطی میزبان میکروب های گوناگون خواهند بود که توالی ژنتیکی در کنار آزمایش ها و نمونه برداری های باکتریایی و قارچی نشان دهنده  تاثیر فزاینده عوامل محیطی در رشد و گسترش آن ها است .

در ادامه این تحقیقات مشخص شد که گوناگونی و تنوع این میکروب ها  نشانگر وجود اجتماعی از آن ها در محدوده جغرافیایی خاصی است که به تناوب در منطقه مورد نظر نشر و نمو پیدا کرده و در حالت کلی با کاهشی محسوس روبرو نخواهند شد. در همین رابطه و در راستای تحقیقات صورت گرفته می توان این گونه اعلام کرد که مکان هایی همانند یک دفتر کار در سن دیگو تنوع میکروبی متفاوتی نسبت به همتای خود در تورنتو داشته است.

در پایان این تحقیقات  پژوهشگران اظهار داشتند که تنوع افراد با نمونه های گوناگون میکروبی کمترین تاثیر را در رشد محیطی میکروب ها داشته و انسان ها تنها مسئول درصد کمی از گسترش قارچ ها و موجودات باکتریایی در محیط های گوناگون خواهند بود و منابع محیطی نقش به سزایی در رشد این موجودات میکروسکوپی دارند.

منبع : upi

ترجمه : فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا