سازمان حفاظت محيط زيست مسئوليت نخبگان اين حوزه را عهده‌دار شده است

 مهناز مظاهري روز چهارشنبه در كنفرانس ملي حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه داشتن محيط زيستي مطلوب در برنامه ششم توسعه كشور مورد تاكيد قرار گرفته است، نقش آموزش و پژوهش را در اين خصوص بسيار بااهميت خواند.
وي اظهار كرد: ما براي حفظ آب و خاك اين مرز و بوم نيازمند مديريت بهينه در تمامي بخش‌ها از مديريت پسماند تا مديريت حوزه آموزش و فرهنگ هستيم.
معاون سازمان حفاظت محيط زيست افزود: براي حفظ محيط زيست مطلوب بايد آموزش براي توسعه پايدار و توسعه پايدار نيز براي آموزش در نظر گرفته شود. 
وي در ادامه ضمن تاكيد بر ظرفيت‌سازي هرچه بيشتر در جامعه به منظور ارتقاي سطح آموزش و آگاهي بخشي در جهت حفظ محيط زيست، افزود: ما در بخش آموزش‌هاي عمومي تاكنون موفق به شناسايي 15 گروه مخاطب در جامعه شده‌ايم.
مظاهري با تاكيد بر اين كه سيستم آموزشي كشور در كنار وزارت آموزش و پرورش از نقش بسزايي در فرهنگ‌سازي و آگاهي بخشي در جامعه برخوردار است، از حركت جديد و بنيادي وزارت آموزش و پرورش در اختصاص درس كار و فناوري در مقطع چهارم دبيرستان به محيط زيست تقدير كرد.
وي همچنين با اشاره به توافق انجام شده بين سازمان حفاظت از محيط زيست و وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري براي گنجادن دو واحد درس دانشگاهي در مقاطع تحصيلي مراكز دانشگاهي گفت: البته در خصوص اجباري و اختياري بودن اين واحدها هنوز به نتيجه لازم نرسيده‌ايم.
به گزارش ايرنا،مظاهري با بيان اين كه براي نخستين بار بحث شركت‌هاي دانش بنيان در سازمان حفاظت محيط زيست مطرح شده است، تصريح كرد: اين سازمان از اين پس خود متولي حمايت از نخبگان، پژوهشگران و صاحبان طرح‌ها ويژه زيست محيطي است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا