جزئیات معرفی نمایندگان ایران به جایزه جهانی MAKE

به گزارش مهر، سعید سهراب‌پور – رئیس شورای عالی سازمان های دانشی مرکز در ایران (MAKE) در اختتامیه چهارمین جایزه جهانی این سازمان که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، اساتید استرالیایی و اسپانیایی و همچنین رئیس پنل (MAKE) آسیا «استاد پلی تکنیک هنگ کنگ» که در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، عنوان کرد: اولین تلاش های علمی، فناوری و نوآوری در کشور از زمان جنگ تحمیلی شروع شد و بعد از آن از حدود ۱۵ سال پیش نهضت علمی کشور به پرچم داری رهبر معظم انقلاب آغاز شد که نتایج این نهضت دستاوردهای علمی و فناورانه امروز هستند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما منابع طبیعی خوب، نیروهای انسانی توانمند و با استعداد وجود دارد، افزود: ما باید خود را در حوزه مدیریت مسائل استراتژیک قوی تر کنیم در این راستا دانشکده مدیریت و اقتصاد در دانشگاه شریف ایجاد شده تا بسیاری از نخبگان در این رشته به تحصیل بپردازند.

سهراب‌پور افزود: این دانشجویان در رشته مدیریت استراتژیک به تحصیل پرداخته اند تا در مباحث مهم مدیریت دانش، سرمایه گذاری و… که اکنون در کشورهای پیشرفته بیشتر به این موضوعات پرداخته می شود، تحصیل کنند و ما بتوانیم از تجربیات آنها در کشور استفاده کنیم.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به اینکه دانشگاه شریف یکی از دانشگاه های مهم در علم و فناوری منطقه است، اضافه کرد: از این رو، این دانشگاه نمایندگی جایزه جهانی دانشی برتر را به عهده گرفت. امسال برای این جایزه ۱۵۰ شاخص (MAKE) جهانی انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه در این جایزه جهانی ۵۰ سازمان شرکت کرده اند، ادامه داد: این ۵۰ شرکت گردش مالی در حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان داشته اند که رقم قابل توجهی است. این شرکت ها با استفاده از مدیریت دانش در اقتصاد تاثیرگذار هستند.

سهراب‌پور با تاکید بر اینکه سه سازمان دانشی برتر، بدون رده بندی و به ترتیب حروف الفبا معرفی می شوند، عنوان کرد: این شرکت ها بعد از ارزیابی سازمان (MAKE) به عنوان نمایندگان ما در مهر ماه سال آینده در هنگ کنگ شرکت می کنند.

رئیس شورای عالی سازمان های دانشی مرکز در ایران (MAKE) خاطرنشان کرد: امسال به نسبت سال های گذشته تعداد شرکت کنندگان بیشتر شده است. البته در طول سال کارگاه‌ها و سخنران های متعددی در خصوص علم و فناوری برگزار شده است تا اساتید دانشگاه های داخلی و خارجی تجربیات شرکت ها را برای شرکت کنندگان مطرح کنند که این موضوع می تواند برای سازمان های ایرانی نیز مفید باشد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اینکه این جایزه از سال ۱۹۹۸ از چهار قاره و ۱۰۰ کشور آغاز به کار کرد، گفت: در سال ۲۰۱۱ شرکت گوگل، ۲۰۱۲ اپل، ۲۰۱۳ سامسونگ، ۲۰۱۴ گوگل به عنوان شرکت های برتر در جایزه جهانی (MAKE) معرفی شدند و در سطح آسیا در سال ۲۰۱۴ نیروی دفاعی سنگاپور مقام اول را کسب کرد.

وی با بیان اینکه امروز سه سازمان برتر انتخاب می شوند، تصریح کرد: امسال برای اولین بار فیس بوک جزء سه تیم برنده معرفی می شوند که سهم برندگان امسال سهم سازمان های IT است. همچنین یک شرکت نفتی اروپایی که پروژه‌محور بوده از دیگر برندگان این دوره از جایزه به شمار می رود.

سهراب‌پور با تاکید بر اینکه ما خواهان فاصله کمتر با آسیایی ها هستیم، گفت: امسال شرکت های مرجع نمره بالاتری دارند ولی یکی از مشکلاتی که ایران دارد، این است که مدیران شرکت ها از نتایج ارزیابی این جایزه ترس دارند و به همین دلیل است که در این جایزه ها شرکت نمی کنند. البته این موضوع در رقابت های دانشگاهی هم دیده می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا