پیش بینی شگفت انگیز تسلا از قرن پیش رو

در دهه 1930 خبرنگاران های بسیار زیادی با نیکولا تسلا ملاقات کردند. در آن زمان تسلای پیر از خاطرات دوران جوانی خود و روزهایی تعریف می کرد که به تازگی به یک مخترع تبدیل شده بود و چیزهای بسیار جدیدی برای ارائه در اختیار داشت.

 پیش بینی های تسلا  تا حد بسیار زیادی دقیق و نشان دهنده بینش بالای این دانشمند برجسته هستند که نشان می دهد او چگونه دو تا سه قرن جلوتر از زمان خود بود.

یکی از پیش بینی های تسلا این بود که اصلاح نژادی و عقیم سازی اجباری مجرمان و عناصر نامطلوب نژاد انسان را تا سال 2100 پاکسازی خواهد کرد. این تئوری تسلا در 9 فوریه سال 1935 در مجله آزادی به چاپ رسید. امروزه تحلیل گران بر این باورند که این مقاله در نوع خود بسیار بی نظیر است زیرا مشابه مصاحبه های ساده امروزی تسلا نیست.

تسلا در بسیاری از زمینه ها از جمله علوم و طبیعت انسانی، تئوری های بسیار جالبی ارائه کرده است که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

ایجاد سازمان حفاظت محیط زیست: تسلا سالیان سال قبل از ایجاد این سازمان تئوری ایجاد شدن موسسه ای مشابه را ارائه کرده بود.

تحصیلات و جنگ: تسلا در آن سال ها جهانی را تصور کرده بود که در آن کشف های علمی به جای جنگ برای انسان اولویت پیدا می کنند.

سلامتی و رژیم غذایی: تسلا در آخرین سال های زندگی اش تئوری های جالبی درباره رژیم غذایی بهینه انسان ارائه کرده بود و مدتی نیز تنها از شیر و عسل تغذیه می کرد و بر این باور بود که این دو ماده خالص ترین شکل مواد غذایی هستند.

روبات ها: کار تسلا بر روی روبات ها در دهه 1890 میلادی با ثبت قایق کنترل از راه دور آغاز شد که در آن سال ها اختراع مهمی به حساب می آمد.

انرژی های ارزان و مدیریت منابع طبیعی: او پیش بینی کرده بود که با گذشت زمان چیزهایی نظیر هوای پاک و غذای پاک برای انسان قرن 21 از اهمیت خاصی برخوردار می شوند.

 این پیش بینی ها تا حد بسیار زیادی دقیق هستند و نشان دهنده بینش بالای این دانشمند برجسته هستند که نشان می دهد او چگونه دو تا سه قرن جلوتر از زمان خود بود.

 

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا