نقش جنسیت و سن در شکل گیری روابط اجتماعی

 شبکه اینترنتی دویچه وله فارسی دوشنبه شب در گزارشی به شرح زیر نوشت: نتیجه تحقیقات دانشمندان در این زمینه حیرت آور است.طبق پژوهش گروهی از دانشمندان اروپایی بیشترین میزان روابط اجتماعی را مردان 25 ساله دارند. نتایج پژوهش این دانشمندان در نشریه Royal Society Open Science منتشر شده است.
دانشمندان اطلاعات مربوط به تلفن سه میلیون و 200 هزار کاربر ناشناس یک شرکت تلفن اروپایی را در طول یک سال بررسی کردند، البته در این پژوهش تنها اطلاعات راجع به سن و جنسیت کاربران برای دانشمندان معلوم بوده است.
آنها به این نتیجه رسیدند که افرادی که حدود 25 سال دارند دارای بیشترین تعداد رابطه اجتماعی هستند. 
پس از 25 سالگی شمار کسانی که افراد با آنها رابطه دارند کاهش پیدا می کند و در حدود 40 سالگی ثابت می ماند تا اینکه در حدود 60 سالگی بار دیگر کم می شود، اما طبق پژوهش این دانشمندان تنها سن نیست که بر میزان روابط اجتماعی تاثیر می گذارد، بلکه جنسیت هم هست. 
یک نتیجه شگفتی بر انگیز این پژوهش این بوده که مردان بیشترین میزان روابط اجتماعی را در سنین بین بیست و سی سالگی دارند. از حدود 39 سالگی این زنان هستند که روابط اجتماعی زیادی دارند.
افرادی که روابط تلفنی شان مورد بررسی بوده، در مجموع با حدود 15 نفر در ماه به طور مرتب تماس تلفنی داشته اند.
از نظر محققان این همان تعدادی است که یک فرد ممکن است به طور معمول در طول یک ماه از جمع دوستان یا خویشاوندانش ببیند، اما بایست گفت که این پژوهش به طور محدود انجام گرفته و در نتیجه نتایج آن هم مطلق نیست.
به گزارش ایرنا،دویچه وله فارسی در پایان افزود: در این پژوهش تنها مکالمه های تلفنی بررسی شده اند. اس ام اس، پیام دهی با اپلیکیشن های مختلف و همچنین ارتباط اجتماعی رودررو در نظر گرفته نشده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا