7 هزار میلیارد دلار , خسارات ناشی از بلایای طبیعی در قرن گذشته

پایگاه داده های این محققان نشان می دهد که 35 هزار رویداد طبیعی به مرگ هشت میلیون نفر منجر شده و هفت هزار میلیارد دلار خسارت وارد کرده است. 
محققان معتقدند که این داده ها می تواند در زمینه برنامه ریزی برای مدیریت بحران و واکنش به آن به دولت ها کمک کند.
محققان موسسه فناوری کارلسروهه در آلمان که مدیریت تیم تحقیق را به عهده داشت، برای یافتن اطلاعات کلی مربوط به سیلاب ها، خشکسالی ها، طوفان ها، آتشفشان ها، زمین لرزه ها و آتش سوزی ها، گزارش های رسانه ها به 90 زبان مختلف و سوابق قدیمی را بررسی کردند.
براساس این تحقیق، سیل ها حدود 40 درصد، زمین لرزه ها در حدود یک چهارم، طوفان ها در حدود یک پنجم، خشکسالی 12 درصد، آتش سوزی 2 درصد و فوران آتشفشان ها کمتر از یک درصد از خسارات اقتصادی را در بازه زمانی سال های 1900 الی 2015 میلادی موجب شدند. 
با وجود افزایش خسارات اقتصادی طی قرن گذشته، اما این خسارات کسر کوچکی از کل ارزش جهانی ساختمان ها و سایر زیرساخت ها محسوب می شود و به گفته محققان، به این معنی است که در بسیاری از موارد اقدامات موثری برای کاهش عواقب ناشی از بلایای طبیعی انجام شده است و البته کشور به کشور شرایط متفاوت است.
در خصوص تلفات انسانی هم کل مرگ و میرهای ناشی از بلایای طبیعی (به طور متوسط هر سال حدود 50 هزار نفر) ثابت مانده، اما با توجه به روند افزایش جمعیت جهان، سیر تلفات انسانی نزولی است.
به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی بی بی سی ورلد، براساس این گزارش، بررسی پیامدهای اقتصادی بلایای طبیعی گذشته به دولت ها و آژانس های امداد رسانی کمک می کند که بتوانند در برابر رویدادهای حال و آینده پاسخگوی میزان نیاز باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا