ویلچرهایی با حس و حال جدید

شرکت ویل (WHill) که در سال ۲۰۱۲ در توکیو تاسیس شده، یک‌ ویلچر الکترونیکی تولید کرده که چهار چرخ با قابلیت حرکت بر روی سطوح مختلف را دارد. هریک از چرخ‌های این ویلچر که با نام مدل M معرفی شده، قابلیت حرکتی دارد که با دیگری متفاوت است. این ویلچر در فیلم بتمن در مقابل سوپرمن هم استفاده شده بود.

ساتوشی سوجی، یکی از موسسان شرکت ویل می گوید: “در این صنعت هیچ نوآوری و طراحی فوق‌العاده‌ای وجود ندارد. اما ما می‌خواهیم رسته‌ی جدیدی را در دستگاه‌های حمل‌ونقل شخصی پدید بیاوریم. می‌خواهیم حس استفاده از ویلچر را تغییر دهیم.”

سوجی که یکی از مهندسان سابق نیسان است، در کنار جونپی نایتو، مهندس تولید سونی و مونوکی فوکوئوکا، مهندس تجهیزات پزشکی المپوس، کار روی پروژه‌ی ویل را از سال ۲۰۱۰ و به‌عنوان پروژه‌ی آخر هفته شروع کرده بودند. بعد از این‌که نمونه‌ی اولیه‌ی کارشان در نمایشگاه خودروی توکیو بسیار موردتوجه قرار گرفت و تقدیر شد، تصمیم گرفتند این پروژه را با تاسیس یک شرکت پیگیری کنند.

ما می‌خواهیم رسته‌ی جدیدی را در دستگاه‌های حمل‌ونقل شخصی پدید بیاوریم و حس استفاده از ویلچر را تغییر دهیم.

ویل در رقابت استارتاپ TechCrunch توکیو برنده شد و بعد از نقل‌مکان به سان‌فرانسیسکو در سال ۲۰۱۳ هم در فهرست ۵۰۰ استارتاپ برتر حوزه‌ی تکنولوژی قرار گرفت.

این شرکت از اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی و بعد از اخذ مجوز اداره‌ی غذا و داروی آمریکا (FDA)۵۰۰ دستگاه ویلچر به مبلغ ۱۴۰۰۰ دلار فروخته است. مدل M می‌تواند سرعتی تا ۵.۵ مایل بر ساعت داشته باشد و شارژ باتری‌اش تا ۸ ساعت (به‌عبارتی تا ۱۲ مایل) دوام دارد. چرخ‌های جلوی این ویلچر با ۲۴ گیرنده‌ی جهت‌یاب هدایت می‌شوند و به‌واسطه‌ی آن می‌توانند چرخش قطری داشته باشند. به‌این‌ترتیب امکان راندن در سطوح خاکی، سنگ‌ریزه و پوشیده از برف هم برای این ویلچر وجود دارد. مدل M با دسته‌ی جوی‌استیک یا با کمک یک اپلیکیشن در گوشی هوشمند کنترل می‌شود.

ویل در هفته‌‌ای که گذشت، نسخه‌ی خودکار ویلچر جدیدش را در کنفرانس روباتیک نیویورک به نمایش گذاشت. شرکت 5D Robotics، شریک کالیفرنیایی ویل، مدل A این ویلچر را که فاقد مجوز FDA بود، تجهیز کرده و حالا این دستگاه رسما یک وسیله‌ی حمل‌ونقل شخصی است که سنسورها و نرم‌افزار آن امکان عبور و مرور در مسیرهای از پیش‌تعیین‌شده یا از طریق تعقیب خودکار یک فرد خاص را دارد.

ویل می‌خواهد به‌زودی نسخه‌ی‌ خودکار ویلچر را علاوه‌بر فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها و پارک‌های سرگرمی، مستقیما به مشتریان بفروشد. سوجی گفته امیدوار است ساخته‌ی جدید ویل بتواند مسافران معلول یا کم‌توان را به‌صورت خودکار به تاکسی یا پروازشان برساند.

منبع:دیجی کالا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا