پردازنده ای برای نجات کامپیوترهای خانگی

پردازنده های اتمی و ارزان قیمت اینتل ظرف چند سال گذشته پیشرفت های بسیاری کرده اند با این حال برخی از مشکلات این پردازنده ها می تواند ارزان قیمت بودن آنها را به کاربر یاد آور شود. کامپیوترهایی مانند سری استریم کمپانی اچ پی هنوز هم علاوه بر ضخامت زیاد، رام پایینی دارند و در انجام وظایف سنگینی مانند نمایش ویدیوهایی با کیفیت 4K از خود ضعف نشان می دهند.

اینتل هنوز اطلاعات قیمتی این پلتفرم جدید خود را افشا نکرده است اما تاریخ ارائه آن به احتمال زیاد نیمه دوم سال 2016 میلادی خواهد بود.

اینتل برای رفع این مشکل ها جهشی را در سری تراشه های آپولو لیک انجام داده است که می تواند جان تازه ای به پردازنده های کامپیوترهای ارزان قیمت بدهد. به کار گیری این تراشه های قابلیت خارق العاده را به سیستم های یاد شده نمی افزاید اما کامپیوتر سازان با استفاده از این تراشه ها می توانند اندازه های کامپیوترهای یاد شده را کوچک تر سازند و یا برای مثال باتری های قوی تری را در آنها به کار ببرند. طراحی بهتر این تراشه ها می تواند منجر به به کار گیری رام قوی تر، صفحه نمایش های بهتر و تغییرات جدید تری در این سری از کامپیوتر ها شود و البته تا حدودی نیز قیمت آنها را کاهش دهد.

استفاده از این تراشه ها تنها به ارائه این امکانات محدود نمی شود. در تراشه های آپولو لیک از تکنولوژی های گرافیکی جدیدی استفاده شده است که نمایش ویدیوهای 4K و همچنین کاربری های بصری را بهتر می سازد. به علاوه سازندگان با به کارگیری این سری از تراشه ها می توانند در کامپیوتر های ارزان قیمت نیز تکنولوژی های جدیدی نظیر USB-C را به کار گیرند.

اینتل هنوز اطلاعات قیمتی این پلتفرم جدید خود را افشا نکرده است اما تاریخ ارائه آن به احتمال زیاد نیمه دوم سال 2016 میلادی خواهد بود. تجربه استفاده از این پردازنده ها مطمئنا با تجربه استفاده از پردازنده های بسیار قوی برابر نخواهد بود اما به هر حال کاربری لپ تاپ ها و تبلت های ارزان قیمت را افزایش خواهد داد.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا