خیز هواپیمای خورشیدی برای سفر به دور دنیا

به گزارش ایسنا، قرار بود این هواپیما روز شنبه اوج بگیرد اما به دلیل وزش باد شدید، پرواز آن به تعویق افتاد. هواپیمای مزبور، حاصل 13 سال تحقیق و آزمایشات دو خلبان سوییسی به نام‌های برتراند پیکارد و آندره بورشبرگ است. برتراند پیکارد، نخستین فردی است که در سال 1999 دور دنیا را با بالن حاوی هوای داغ طی کرد.هواپیمای جدید به تازگی سومین پرواز آزمایشی خود را در امارات متحده با موفقیت از سر گذرانده و هیچ مشکلی در این پرواز گزارش نشد.

خلبانان حاضر در این پرواز به دنبال اثبات این موضوع هستند که فناوری پاک و انرژی تجدیدپذیر می‌توانند غیرممکن را ممکن سازند؛ آن‌ها همچنین ثابت خواهند کرد که انرژی تجدیدپذیر به زودی به بخش لاینفکی از زندگی مدرن تبدیل خواهد شد و به نجات منابع طبیعی سیاره زمین کمک خواهد کرد.هواپیمای Solar Impulse 2 با بیش از 17 هزار سلول خورشیدی نیرودهی می‌شود که این سلول‌ها در بال‌های 72 متری آن جاسازی شده‌اند.این هواپیما که از فیبر کربنی سبک‌ ساخته شده، فقط 2.3 تن وزن دارد و دارای موتورهای الکتریکی با قدرت 17.5 اسب بخار است؛ این موتورها مجهز به باتری‌های لیتیومی با قابلیت شارژ دوباره هستند.

فناوری موردبحث، نخستین هواپیمای خورشیدی است که برای چندین شبانه‌روز قادر به پرواز است. این سامانه 25 روز پرواز مفید و 12 بار فرود خواهد داشت و این سفر در مجموع پنج ماه به طول می‌انجامد.هواپیمای خورشیدی قرار است از فراز هند، میانمار، چین، هاوایی و نیویورک عبور کند و با سرعت 50 تا 100 کیلومتر در ساعت پرواز خواهد کرد اما در شب با سرعت کمتری حرکت می‌کند.

این هواپیما قرار است ماه جولای در ابوظبی فرود آید و می‌توان سفر آن به دور دنیا را در سایت www.solarimpulse.com پیگیری کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا